Παρασκευή 9 Απριλίου 2010

Δυναμικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στην Ηγουμενίτσα

Δυναμικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στην Ηγουμενίτσα

Παρασκευή      9 Απριλίου 2010

http://epirusgate.blogspot.com

Οργανωμένο χτύπημα στη «μαύρη εργασία» που επιχειρούν να επιβάλουν εφοπλιστές και κυβέρνηση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με αιχμή τα πλοία στα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας και στα κρουαζιερόπλοια, έδωσαν με τη δυναμική αγωνιστική τους κινητοποίηση, που ...
ξεκίνησε από την περασμένη Τρίτη το βράδυ, στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, οι δυνάμεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με την Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών, που συσπειρώνει ήδη μεγάλο τμήμα των ανέργων του κλάδου.Χτες επέβαλαν τη ναυτολόγηση άλλων 9 ανέργων ναυτεργατών στο πλοίο «ΠΟΛΑΡΙΣ», ενώ το βράδυ της Τρίτης είχαν ναυτολογηθεί στο ίδιο πλοίο άλλοι τρεις. Προχτές επέβαλαν τη ναυτολόγηση 19 ναυτεργατών στο πλοίο «SEA TRADE». Αυτά τα δύο πλοία ανήκουν στον εφοπλιστή Γ. Βεντούρη, εκτελούν την γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιταλία και ήταν πλωτά γκέτο όπου κυριαρχούσε το δουλεμπόριο με ναυτεργάτες ανασφάλιστους και χαμηλόμισθους.Από την Τρίτη το βράδυ, οι ταξικές δυνάμεις των ναυτεργατών με συμπαραστάτη εργαζόμενους της στεριάς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του ΠΑΜΕ, αποκρούοντας αποφασιστικά τις δυνάμεις καταστολής που επιστρατεύτηκαν, αλλά και τους δήθεν «αγανακτισμένους» οδηγούς, δηλαδή τον τρομοκρατικό μηχανισμό της εταιρείας, ανάγκασαν τον εφοπλιστή σε οπισθοχώρηση και να εφαρμόσει τη ναυτεργατική νομοθεσία, με οργανικές συνθέσεις με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Επιπλέον αναγκάστηκε να καταβάλει στα πληρώματα και τα δεδουλευμένα δύο και τριών μηνών που όφειλε.Σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Ανέργων, η οποία έχει συγκροτηθεί με πρωτοβουλία της αγωνιστικής παράταξης «Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση» και των δύο ναυτεργατικών σωματείων, τονίζει ότι αυτή η οργανωμένη αγωνιστική δράση που ήδη «έχει φέρει άμεσα και ορατά αποτελέσματα για δεκάδες ναυτεργάτες» συνεχίζεται. Καλεί όλους τους ανέργους σε σύσκεψη τη Δευτέρα 12 Απρίλη στις 9.30 το πρωί στην αίθουσα συνελεύσεων της ΠΕΜΕΝ για να καθορίσουν το αγωνιστικό τους πρόγραμμα αυτή τη φορά ενάντια στο ανασφάλιστο κρουαζιερόπλοιο «ΖΕΝΙΤΗ» που δένει στο λιμάνι του Πειραιά.

Προσφεύγουν ενάντια
στις κινητοποιήσεις
Να σημειωθεί ότι σε μια προσπάθεια να ανακοπούν οι κινητοποιήσεις των ναυτεργατών κατά του καθεστώτος γαλέρας που επικρατεί στο πλοίο αυτό, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με χτεσινό δελτίο Τύπου απειλεί με προσφυγή στα «κοινοτικά όργανα», ομολογώντας ότι η «μαύρη εργασία» που επικρατεί σε αυτό το καράβι είναι σύμφωνη με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και συγκεκριμένα με τον εκτρωματικό κοινοτικό κανονισμό 3577/92 τον οποίο έχουν συνδιαμορφώσει ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και έχει προσυπογράψει ο ΣΥΝ. Η απάντηση των ναυτεργατών είναι η εξής: «Αυτός ο αγώνας - αναφέρει η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών - στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας μας δείχνει τον τρόπο και το δρόμο. Με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, οργανώνουμε Επιτροπές Αγώνα Ναυτεργατών μέσα και έξω από τα καράβια για να αναχαιτίσουμε την αντιναυτεργατική - αντιλαϊκή επίθεση που δεχόμαστε».

http://epirusgate.blogspot.com

 

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ: ΤΟ ΝΑΤΟ ΑΝΑΚΑΛΕΙ

Άφιλον... και ανάδελφον.

Κατά τα άλλα, το ΝΑΤΟ ανακαλεί (μέχρι νεοτέρας βέβαια...)

δ.π.


Ανακαλεί το ΝΑΤΟ το έγγραφο για το Αιγαίο με παρέμβαση Ε. Βενιζέλου

http://www.newstrap.gr/m-episimainoume/me-episimainoume/784-anakalei-to-nato
-to-eggrafo-gia-to-aigaio-me-parembasi-e-benizeloy.html

Mε παρέμβαση στο ΝΑΤΟ του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου, ο
διοικητής του CCAIR Σμύρνης ανακάλεσε το απαράδεκτο έγγραφο με ημερομηνία 29
Μαρτίου 2010 με το περιεχόμενο του οποίου αφαιρούνταν στο νέο σχεδιασμό του
ΝΑΤΟ ο επιχειρησιακός έλεγχος του Αιγαίου από το στρατηγείο της Λάρισας
(CAOC-4), αλλά το χειρότερο όλων, είναι ότι μετέτρεπαν σε «γκρίζα ζώνη»
ολόκληρο το Αιγαίο «μέχρι να αποσαφηνιστούν τα κυριαρχικά δικαιώματα της
κάθε χώρας»!

Η επιστολή αυτή εστάλη στο ΑΤΑ στη Λάρισα, αφού ο διοικητής του είναι και
ταυτόχρονα διοικητής του CAOC-4. Mάλιστα ο Αμερικανός αξιωματούχος
χαρακτήριζε το Αιγαίο ως «ουδέτερη» και «ευαίσθητη περιοχή»! Ακόμα στην
επιστολή αναφερόταν ότι «Η Συμμαχία θα αποκτήσει πάλι εικόνα του Αιγαίου
όταν επιλυθούν οι διαφορές και αποσαφηνιστεί ποια χώρα θα χαρακτηρίζει τα
ίχνη στην περιοχή».

Τι θα σήμαινε αυτό αν δεν έπαιρνε πίσω τα έγγραφο ο Αμερικανός διοικητής της
Σμύρνης; Η τουρκική Αεροπορία θα μπορούσε να «αλωνίζει» στο Αιγαίο και το
ΝΑΤΟ να έχει το πολιτικό «άλλοθι» ότι δεν γνωρίζει τι γίνεται στο Αιγαίο.
Δεν θα υπήρχαν επίσημες καταγραφές και βέβαια ουσιαστικά θα «ένιπταν τας
χείρας τους» σε οτιδήποτε συνέβαινε, από «θερμό» επεισόδιο μέχρι τις
καθημερινές επιθετικές συμπεριφορές της Άγκυρας.

Εκτός αυτών, σήμερα το CAOC-4 χαρακτηρίζει στο ΝΑΤΟως «άγνωστα» και «πιθανές
ασύμμετρες απειλές» όλα τα τουρκικά μαχητικά που κινούνται στο FIR Αθηνών
χωρίς προηγουμένως να έχουν καταθέσει σχέδιο πτήσης. Αυτό θα έπαυε να
υφίσταται από την στιγμή που θα ίσχυε η νέα ρύθμιση.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία κλασική «παρενέργεια» των όσων συμβαίνουν εδώ
και τριάντα χρόνια στο Αιγαίο: Η Άγκυρα έχει πετύχει να νομιμοποιήσει τις
διεκδικήσεις της σε επίπεδο ΝΑΤΟ και να έχει θετική αποδοχή αυτών των θέσεων
τουλάχιστον ως προς τον χαρακτηρισμό «αμφισβητούμενη περιοχή». Οπωσδήποτε η
επιτυχία Βενιζέλου ήταν σημαντική, αλλά το θέμα είναι πολύ ευρύτερο και
θέτει και πάλι επί τάπητος το κρίσιμο ζήτημα της γενικότερης αντιμετώπισης
της τουρκικής επιθετικότητας.

Η σχετική δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας για το θέμα έχει ως εξής:

«Το ζήτημα της νέας δομής διοίκησης του ΝΑΤΟ εκκρεμεί από το 2007. Μία
κρίσιμη πτυχή της νέας αυτής δομής αφορά τον αριθμό και την διοίκηση των
αεροπορικών στρατηγείων (CCAIR) και υποστρατηγείων (CAOC).
Στο πλαίσιο αυτό είχε δημιουργηθεί στους νατοϊκούς κύκλους η εντύπωση ότι η
Ελλάδα είχε συμφωνήσει, το Φεβρουάριο του 2009, στην εναλλαγή Έλληνα και
Τούρκου διοικητή και τον Μάϊο 2009 στην εναλλαγή Έλληνα και Τούρκου
υποδιοικητή στο CAOC Λάρισας.

Μία τέτοια διευθέτηση δημιουργούσε προφανή ανισορροπία σε σχέση με τη
στελέχωση του CCAIR Σμύρνης και την παρουσία Έλληνα ανώτατου αξιωματικού στο
επιτελείο του. Επιπλέον, τέθηκαν, από τουρκικής πλευράς, κρίσιμα ζητήματα
διασυνδεσιμότητας των ραντάρ μεταξύ των χωρών της περιοχής. Αυτό είχε ως
αποτέλεσμα- σύμφωνα με τις οδηγίες μου και σε συνεννόηση με το Υπουργείο
Εξωτερικών- η Ελλάδα να ζητήσει να μην εφαρμοστεί η νέα δομή διοίκησης στην
ευρύτερη περιοχή.

Συνεπώς, το CAOC Λάρισας παραμένει υπό την μόνιμη διοίκηση του Έλληνα
αντιπτεράρχου- Αρχηγού της Τακτικής Αεροπορίας, χωρίς εναλλαγή με Τούρκο
ανώτατο αξιωματικό και χωρίς νέες ρυθμίσεις ως προς τη διασυνδεσιμότητα των
ραντάρ. Αυτά τα ζητήματα αντιμετωπίστηκαν στο επίπεδο των ανωτάτων οργάνων
διοίκησης του ΝΑΤΟ και όχι στο χαμηλότερο επίπεδο του CCAIR Σμύρνης.

Ο διοικητής του CCAIR Σμύρνης, στις 29 Μαρτίου 2010, επισύναψε σε επιστολή
του προς τους διοικητές των CAOC και τους Αρχηγούς των ΓΕΑ της περιοχής,
τεχνικό έγγραφο που μπορούσε να δημιουργήσει παρεξηγήσεις ως προς το Αιγαίο.

Σύμφωνα με οδηγίες μου, ο Αρχηγός ΓΕΑ, σε συνεννόηση με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ,
ζήτησε, με επιστολή του από τον διοικητή του CCAIR Σμύρνης, να ανακαλέσει το
έγγραφό του αυτό, προς αποφυγή παρεξηγήσεων που θίγουν την εθνική κυριαρχία
και ακεραιότητα της Ελλάδας.
Κατόπιν αυτού, ο διοικητής του CCAIR Σμύρνης, με νεότερο έγγραφο του, της
6ης Απριλίου 2010, που απευθύνεται σε όλους τους παραλήπτες του αρχικού
εγγράφου του της 29ης Μαρτίου 2010, ανακάλεσε το αρχικό αυτό έγγραφο».

defencenet



Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Mια ρεαλιστική προσέγγιση του Κυπριακ...


Mια ρεαλιστική προσέγγιση του Κυπριακού Προβλήματος


Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας ήταν φυσικό και επόμενο να μη λάβουν εκτενή δημοσιότητα τα συγκλονιστικά στοιχεία που προέκυψαν από τον αποχαρακτηρισμό των απόρρητων εγγράφων του Foreign Office, το περασμένο
Νοέμβριο. Μετά την πάροδο 50 ετών, αντί 30 όπως ισχύει με άλλα απόρρητα βρετανικά έγγραφα, αποκαλύπτεται ότι ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Αβέρωφ, το 1956, είχε πρoτείνει στον Αμερικανό ομόλογό του David Foy Kohler και στο Τούρκο πρέσβη στην Αθήνα, τη διχοτόμηση ως την καλύτερη λύση του Κυπριακού, τη περίοδο δηλαδή που η Εθνική Οργάνωση Κυπρίων Αγωνιστών (ΕΟΚΑ) έδινε αιματηρές μάχες για τη πολυπόθητη Ένωση με το εθνικό κέντρο.

Στη διάρκεια της τουρκικής εισβολής του 1974, στο χωριό Δίκωμο του Πενταδάχτυλου, Διμοιρίες του 361 Τάγματος Πεζικού αντιστάθηκαν επί δύο μέρες απέναντι σε ολόκληρο τουρκικό Σύνταγμα. Σήμερα στο τιμόνι της Κυπριακής Δημοκρατίας βρίσκεται ο ρίψασπης Δημήτρης Χριστόφιας από το Δίκωμο, που το καλοκαίρι του 1974 "έψαχνε να βρει την μονάδα του να καταταγεί αλλά δεν μπορούσε να εντοπίσει που ήταν" και φυσικά είχε ξεχάσει που βρίσκεται το χωριό του. Την ίδια στιγμή ο -αποκαλούμενος αδικαιολογήτως και Εθνάρχης- Κωνσταντίνος Καραμανλής, έχοντας στο πλευρό του τον Ευάγγελο Αβέρωφ, διαπίστωνε ότι "η Κύπρος κείται μακράν".
Πρόσφατη δημοσκόπηση της κυπριακής έκδοσης της εφημερίδας Καθημερινή (σ.σ. διεξήχθη πριν την απόφαση του ΕΔΑΔ που αναγνωρίζει την "επιτροπή αποζημίωσεων" των Κατεχομένων) δείχνει ότι ο βαθμός ικανοποίησης για τους χειρισμούς του προέδρου Χριστόφια στο Κυπριακό βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του. Οι Κύπριοι πολίτες τοποθετούνται με μεγάλη πλειοψηφία κατά της εκ περιτροπής προεδρίας και της παραμονής εποίκων, με το 37% να στηρίζει ως πρόταση επίλυσης τη διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία, το 39% τη διχοτόμηση και το 16% τη μη-λύση της μακροχρόνιας διατήρησης του σημερινού καθεστώτος της de facto διχοτόμησης.

Καθώς το Κυπριακό εισέρχεται στη πλέον κρίσιμη φάση της πορείας του με τη διπλωματική στρατηγική των τελευταίων 35 ετών να έχει φθάσει στα όριά της, Ελλαδίτες και Κύπριοι θα πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσουμε πως ό,τι χάθηκε με αίμα στα πεδία των μαχών δεν επανακτάται με διαπραγματεύσεις στις αίθουσες των διεθνών οργανισμών.


 

Ως πότε θα παραμένουν ατιμώρητα τα εγκλήματα του τουρκικού (παρα)κράτους;


Του Μιχάλη Ιγνατίου από την Ημερησία (09/03/2010)

Την ίδια στιγμή που ο «ευγενής» Ταγίπ Ερντογάν φωτογραφιζόταν με τους Ελληνοκύπριους δημοσιογράφους οι οποίοι τον παρουσίασαν ως ένα φιλειρηνικό και φιλήσυχο ηγέτη, η τουρκική αεροπορία παραβίαζε τον ελληνικό εναέριο χώρο... Ο πρωθυπουργός της Τουρκίας, που προς το παρόν ξεκαθαρίζει τους λογαριασμούς του με τους Τούρκους στρατηγούς χωρίς κανείς να μπορεί να προβλέψει τον νικητή του λυσσαλέου αυτού πολέμου, πέτυχε τον σκοπό του, ο οποίος ήταν ένας και μοναδικός: Να παρουσιαστεί από τους εκστασιασμένους Ελληνοκύπριους δημοσιογράφους ως ο καλός ηγέτης, που επιθυμεί ειρήνη...
Βέβαια, η εικόνα που παρουσίασαν για την Τουρκία και τον πρωθυπουργό της είναι ψεύτικη και δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Ο Ταγίπ Ερντογάν έχει προσωπική ισλαμική ατζέντα, στην οποία η Κύπρος είναι κομμάτι του «Ισλαμικού Εθνους της Τουρκίας».
Ο σημερινός Τούρκος πρωθυπουργός είναι φανατικός -αν και δεν το δείχνει με την βοήθεια στρατευμένων δημοσιοσχεσιτών- και δεν πρόκειται ποτέ να συνθηκολογήσει ούτε με την Ελλάδα, πολύ περισσότερο δε με την Κύπρο. Δεν υπάρχει περίπτωση να υπογράψει καμία συμφωνία εάν δεν εξασφαλίζονται 100% τα κέρδη από την τουρκική εισβολή του 1974.
Δεν θα επιστρέψει ούτε ένα μέτρο εδάφους, εάν δεν ελέγχει το νησί. Οσοι πιστεύουν πως η Αγκυρα θα αφήσει να βασιλεύσει η ειρήνη στην Κύπρο είναι επικίνδυνα αφελείς.
Ο Ταγίπ Ερντογάν πέρασε απόλυτα τις θέσεις του στους Ελληνοκύπριους δημοσιογράφους αφού όλες οι ερωτήσεις τους κρίνοντας από το αποτέλεσμα ήταν παιδικές. Η επιλογή των εφημερίδων και των δύο τουλάχιστον εκ των τριών δημοσιογράφων έγινε από την κολυμβήθρα του Σχεδίου Ανάν. Ηταν τότε φανατικοί υποστηρικτές του αντιδημοκρατικού Σχεδίου Ανάν και σήμερα φιλαράκια του Αλεξάντερ Ντάουνερ ο οποίος τους «έδωσε» με τη διαρροή των εγγράφων του.
Εάν το σκηνικό της «συνέντευξης» του κ. Ερντογάν στήθηκε από τους συνεργάτες του για να επηρεαστεί η κοινή γνώμη στην Κύπρο και την Ελλάδα, ο στόχος δεν επιτεύχθηκε. Αντίθετα έγινε δεκτή η «συνέντευξη» με οργή και βοήθησε τον λαό να αντιληφθεί ότι οι υποσχέσεις του Τούρκου πρωθυπουργού είναι κάλπικες. Δεν μπορεί να πιστέψει κανείς τα «όμορφα λόγια» του κ. Ερντογάν, ο οποίος στο κάτω κάτω της γραφής θα μπορούσε να επιτύχει την υπερψήφιση του Σχεδίου Ανάν και από τους Ελληνοκύπριους με μία απλή κίνηση: με την αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων από το νησί και την ταυτόχρονη κατάργηση των εγγυήσεων. Δεν το έπραξε διότι η πολιτική της Τουρκίας, ακόμα και αυτή την στιγμή, προβλέπει παραμονή του κατοχικού στρατού και τουρκικές εγγυήσεις επί όλου του νησιού. Και όμως... Οι Ελληνοκύπριοι δημοσιογράφοι μας βεβαίωσαν πως ο Ερντογάν αποδέχεται την αποχώρηση του κατοχικού στρατού.
Η Τουρκία δεν φημίζεται για την «μπέσα» της ως χώρα. Δεν μας έχει συνηθίσει να υιοθετεί τις συμφωνίες που οι ηγέτες της έχουν υπογράψει. Ενώπιον της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης εκκρεμούν πολλές συμφωνίες τις οποίες δεν επέτρεψαν να υλοποιηθούν οι βουλευτές σε συνεννόηση με τον εκάστοτε πρωθυπουργό και με την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων.
Τα ψέματα έχουν τελειώσει για την Κύπρο. Δυστυχώς, η Τουρκία δεν επιθυμεί και δεν θα επιτρέψει ποτέ την επανένωση του νησιού. Οι σχεδιασμοί της ήταν πάντα εναντίον της συνύπαρξης. Οπότε, ας προετοιμαζόμαστε για τα χειρότερα. Εδώ που έφτασαν τα πράγματα, μου είπε ένας διπλωμάτης, ίσως να μην είναι καθόλου κακή ιδέα η διχοτόμηση... Ενα τρομακτικό σενάριο που δεν αποκλείεται να αποδειχθεί πραγματικότητα...


ΠΟΤΕ ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΤΟ ΤΟΥΡΚΟΛΙΜΑΝΟ, ΤΟ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΟΥΡΚΟ


Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

20100328 Πρώτοι σε Cayenne στην κρίση! ("Kαθημερινή" 28.3.10)

Άνευ σχολίων....

 

Πρώτοι σε Cayenne στην κρίση!


Της Λινας Γιανναρου


Τελικώς, η σχέση τού Ελληνα με την Πόρσε είναι μυστήρια. Γιατί, πώς αλλιώς να εξηγήσεις το γεγονός ότι εν μέσω κρίσης και συγκεκριμένα από 1 - 15 Μαρτίου, πουλήθηκαν 18 καινούργιες, ενώ σε συνέντευξή του στη Deutsche Welle, ο Βολφ Κλιντς, πρόεδρος της Ειδικής Επιτροπής της Ευρωβουλής για την Χρηματοπιστωτική και Οικονομική Κρίση, αποκάλυψε ότι η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο κατά κεφαλήν ποσοστό αυτοκινήτων τύπου Porsche Cayenne στην Ευρώπη!



Τις... καλές εποχές, προ κρίσης, πωλούνταν πάνω από 200 νέα Cayenne το χρόνο καθώς και άλλα 150 μεταχειρισμένα. Αποτέλεσμα; Υπολογίζεται ότι σήμερα στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν περισσότερα από 1.000 Cayenne.



Γενικότερα, η ελληνική εξάρτηση(;) από τα πολυτελή κυβικά είναι κάτι το ανεπανάληπτο. Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, στο ζενίθ του άγχους για το εθνικό και προσωπικό μας μέλλον, ταξινομήθηκαν, μεταξύ άλλων, 2 Bentley, 1 Aston Martin, 18 Porsche, 281 Audi, 229 Mercedes, 194 BMW, 74 Volvo, 52 Chrysler, 24 Lexus, 8 Saab, 1 Hummer και 1 Jaguar! Συνολικά, οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 54,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ανοδικά κινήθηκαν όλες σχεδόν οι εισαγωγικές εταιρείες, με τη μεγαλύτερη αύξηση να εμφανίζει –προσέξτε– η Land Rover (150%), και η BMW (136,6%). Καθόλου άσχημα, δηλαδή, για μια αγορά που από πέρυσι... ντεραπάρει. Ως γνωστόν, όμως «πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι». Και οι Ελληνες μπορεί να πέσουν, αλλά θα πέσουν με ψηλά το κεφάλι και καβάλα σε πολλούς ίππους. Απλώς, η δήλωση του κ. Κλιντς αποδεικνύει του λόγου το αληθές.



Βεβαίως, ο γενικός διευθυντής της Sportscar Α.Ε. (αποκλειστικός εισαγωγέας Porsche στην Ελλάδα) κ. Ζαφείρης Σαργιωτάκης επιμένει ότι αυτή η πρωτιά δεν συνιστά τίποτα άλλο παρά έναν ακόμα αστικό μύθο. «Μας φαίνονταν πολλά τα Cayenne γιατί είναι όλα συγκεντρωμένα στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται το 55% του πληθυσμού», λέει. «Η αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων ανεπτύχθη μόλις πριν από επτά χρόνια στην Ελλάδα. Δεν είχαμε συνηθίσει μεγάλα τζιπ στους δρόμους, γιατί... δεν είχαμε τζιπ». Οι Ελληνες, πάντως, αγκάλιασαν τα νέα πολυτελή μηχανήματά τους.



Σύμφωνα, ωστόσο, με τους ανθρώπους της αγοράς, η «καλοκαιρία» του Μαρτίου ήταν πρόσκαιρη. «Πολλοί έσπευσαν να εκτελωνίσουν αυτοκίνητα με την επιβάρυνση μόνο του τέλους ταξινόμησης και πριν από την επιβολή του νέου φόρου πολυτελείας», εξηγεί ο κ. Σαργιωτάκης. Πράγματι, στις 3 Μαρτίου εκτελωνίστηκαν περίπου 7.000 αυτοκίνητα. «Αυτό δεν πρόκειται να συνεχιστεί». Ή τουλάχιστον θα σταματήσει όταν πωληθούν και οι υπόλοιπες 20 Porsche που εκτελωνίστηκαν με το προηγούμενο «καθεστώς».



«Η πρόσφατη επιβολή επιπλέον φορολογίας στην αγορά των μεγαλύτερων αυτοκινήτων, υπό τις γενικότερες συνθήκες της οικονομίας, εκτιμάται ότι θα συρρικνώσει εξαιρετικά έως ολοκληρωτικά την αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων», τονίζει στην «Κ» ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), κ. Δημήτρης Πάτσιος. Από 10% έως 12% επί των συνολικών ταξινομήσεων που κάλυπταν την περίοδο 2004 - 2008 οι μάρκες (Audi, BMW, Bentley, Chrysler, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Lexus, Lotus, Maserati, Mercedes, Porsche, Saab και Volvo), αναμένεται να πέσουν στο 6% - 7%, σύμφωνα με τον ίδιο (στην Eυρωπαϊκή Ενωση οι ίδιες μάρκες καταλαμβάνουν το 16% - 19%).



Γενικότερα, πάντως, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων βαίνουν μειούμενες. Τον Φεβρουάριο, οι ταξινομήσεις σημείωσαν πτώση της τάξης του 34,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ όλοι κάνουν λόγο για μείωση της επισκεψιμότητας στις εκθέσεις αυτοκινήτων, στο 50%, τους τελευταίους μήνες. «Η επιβολή του φόρου πολυτελείας που είναι 30% για τα Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού συν τον ΦΠΑ 21% σε ένα προϊόν που έχει ήδη μεγάλη φορολογία είναι άδικη», επισημαίνει ο κ. Σαργιωτάκης. «Και αυτό θα είναι εις βάρος του κράτους». Το 2008, τα έσοδα του κράτους από τη φορολογία των αυτοκινήτων έφταναν το 1,6 δισ. ευρώ. Το 42% από αυτά τα εισέπραττε από τα αυτοκίνητα 2.000 κυβικών και άνω. «Αναμένουμε ότι το κράτος θα χάσει σε μια χρονιά πάνω από 800 εκατ. ευρώ εξαιτίας της νέας φορολογίας».