Τι είναι η πατρίδα μας;
Τι είναι η πατρίδα μας; Μην είν' οι κάμποι;
Μην είναι τ' άσπαρτα ψηλά βουνά;
Μην είναι ο ήλιος της, που χρυσολάμπει;
Μην είναι τ' άστρα της τα φωτεινά;
Μην είναι κάθε της ρηχό ακρογιάλι
και κάθε χώρα της με τα χωριά;
κάθε νησάκι της που αχνά προβάλλει,
κάθε της θάλασσα, κάθε στεριά;
Μην είναι τάχατε τα ερειπωμένα
αρχαία μνημεία της χρυσή στολή
που η τέχνη εφόρεσε και το καθένα
μια δόξα αθάνατη αντιλαλεί;
Όλα πατρίδα μας! Κι αυτά κι εκείνα,
και κάτι που 'χουμε μες την καρδιά
και λάμπει αθώρητο σαν ήλιου αχτίνα
και κράζει μέσα μας: Εμπρός παιδιά!
Όπως λένε όλοι οι δημοσιογράφοι που κάνουν ρεπορτάζ ΠΑΣΟΚ, την κ. Δραγώνα επέβαλε στον Αρχηγό του ΠΑΣΟΚ ο ίδιος ο Κώστας Σημίτης, σαν ρουσφέτι στον καλό του φίλο από τα ανέμελα παιδικά χρόνια στο Κολωνάκι Νίκο Μουζέλη. Ο Γιώργος Παπανδρέου δέχτηκε με μεγάλη προθυμία να χρίσει σίγουρη βουλευτίνα Επικρατείας την Θάλεια, όταν έμαθε ότι διαπρέπει στους Αντιρατσιστικούς Αγώνες. Όπως μας πληροφορεί το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε το ΠΑΣΟΚ αμέσως μετά την ανακοίνωση του ψηφοδελτίου Επικρατείας, η κ. Δραγώνα «ειδικεύεται σε θέματα Εθνοκεντρισμού, Ρατσισμού και ένταξης των Μειονοτήτων. Κατά σύμπτωση, αυτά ακριβώς τα θέματα είναι οι μεγάλες αγάπες του Γιώργου Παπανδρέου, συνεπώς εύκολα μπορούμε να φαντασθούμε με πόση προθυμία δέχτηκε να συμπεριλάβει σε εκλόγιμη θέση του ψηφοδελτίου Επικρατείας την Θάλεια, πετώντας έξω την Ολυμπιονίκη Βούλα Πατουλίδου, που είναι πασίγνωστη Πόντια εθνικίστρια...
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΤΟΥ 10
Η είσοδος στην τριτοβάθμια και η «βάση του 10» απασχόλησε πολλούς αναγνώστες. Όλοι συμφωνούμε ότι δεν θα ήταν ποτέ δυνατό να σκεφτούμε μια παιδεία χωρίς κριτήρια ποιότητας και χωρίς αξιολογικά όρια. Υπάρχουν όμως δύο προβλήματα. Το ένα ότι η επάρκεια των γνώσεων που εξασφαλίζει την ελάχιστη προβιβάσιμη βαθμολογία κατακτάται πολύ νωρίτερα και δε διορθώνεται παραμονή των εξετάσεων για την ΑΕ. Το άλλο είναι ότι η «βάση του 10» είναι απολύτως αυθαίρετη διότι εξαρτάται από τον εκάστοτε βαθμό δυσκολίας ή ευκολίας των θεμάτων. Μόνο μια εθνική τράπεζα με πληθώρα θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας θα εξασφάλιζε αντικειμενικότητα.
Σε ένα νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια, οι εξετάσεις θα πρέπει να συνεχίσουν να διεξάγονται κεντρικά αλλά τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και ΤΕΙ θα μπορούν να ορίζουν τους όρους με τους οποίους θα εισάγονται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες στα τμήματά τους. Σε περιπτώσεις Τμημάτων ΑΕΙ όπου η προσφορά θέσεων υπερβαίνει τη ζήτηση θα μπορούσαν να καταργηθούν οι εισαγωγικές εξετάσεις. Τέτοια Τμήματα υπάρχουν αρκετά, ιδίως στα περιφερειακά πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Επαναλαμβάνω την ανάγκη για αναθεώρηση του εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για τα ΑΕΙ που θα προσδιορίζει τον αριθμό και το είδος των τμημάτων τριτοβάθμιας που χρειάζεται η χώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου