Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008

13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1967

Πριν 40 χρόνια (41 σήμερα)
2008/12/1 Nikolas Mantadakis
- Hide quoted text -

Αγαπητοί συνάδελφοι,
πέρσυ τέτοια εποχή σας είχα στείλει το συννημένο μήνυμα.
Τα Α/Τ που ξεκίνησαν απο τη ΣΟΥΔΑ στις 13 Δεκεμβρίου 1967 ήταν ΣΦΕΝΔΟΝΗ, ΒΕΛΟΣ, ΔΟΞΑ.
Στο Α/Τ ΣΦΕΝΔΟΝΗ επέβαινε ο ΑΚΙΠ υποναύαρχος Ροζάκης.
Την επομένη 14 Δεκεμβρίου και εν πλώ προς ΝΣ πλέον, κατόπιν εισηγήσεως του τότε υποπλοιάρχου Σ. Αντωνιάδη έγινε μια μικρή τελετή υποστολής του Σήματος του Ναυάρχου εν πλώ.
Το γεγονός καταγεγραμμένο στην κάμερα του τότε σημαιοφόρου Ν. Αθανασίου μπορείτε να το δείτε στον σύνδεσμο:

http://www.youtube.com/watch?v=-J06pEzXgUU

Νίκος Μανταδάκης

Κύριε κυβερνήτα , πιστεύω ότι το αδικείται που δεν αναφέρατε στη συμμετοχή της υποστολής του σήματος και το τότε Β.Π και μετέπειτα Α.Τ ΛΕΩΝ , το οποίο με κυβερνήτη τον Ν. Παππά , είχε επιστρέψει εκείνο το σούρουπο της 14η Δεκεμβρίου μαζί σας στον ναύσταθμο . Ήμουν στην γέφυρα όταν ο κυβερνήτης μου , πρότεινε στον Ροζακη να πλεύσει με το πλοίο μας στην Ιταλία , παίρνοντας μαζί του και όσους από τα αλλά πλοία επιθυμούσαν . Δεν ξέρω τι ήταν αυτό που με έκανε να τα φυλάξω , αλλά αν ενδιαφέρεστε να τα ξαναδιαβάσετε , σας λέω ότι έχω ακόμα φυλαγμένα , σε κιτρινισμένο από τα χρόνια χαρτί ασύρματου , όλα τα σήματα εκείνης της νύχτας.
Θ.Γk
Πριν 41 χρόνια !!!!
Αγαπητέ Νίκο,
Ευχαριστίες για το ζωντάνεμα των αναμνήσεων....
Υπηρετούσα ως Ύπαρχος στο "ΔΟΞΑ" (Κυβερνήτης ο αείμνηστος τότε Αντιπλοίαρχος Μ.Αγαπητός ΠΝ) και οι στιγμές αυτές, έχουν μείνει βαθιά χαραγμένες στη σκέψη μου.
Το Σήμα του Ναυάρχου υποστέλλεται, μαζί με τις ελπίδες αυτών που συμμετείχαν, σε αυτή την ....ξεχασμένη (από πολλούς) κίνηση !!!
Το ψιλοβρόχι εκείνης της ημέρας, έπεφτε στα πρόσωπα των παρατεταγμένων πληρωμάτων, κρύβοντας το ... ανάβλυσμα της θλίψης για την αποτυχημένη προσπάθεια.
Κ.Σ.Β

Πολύ ωραίο, επιτυχημένο και σημαντικό. Μνήμη που πρέπει να διασωθεί.
Για την πορεία 352 που τηρούσαν τα πλοία που επανέπλεαν από την Κύπρο με τον Κ. Μαργαρίτη ποιος θα μας ενημερώσει;
ΣΓΣ

Αγαπητέ μου κ. Μανταδάκη,
 
θερμά συγχαρητήρια για το ιστορικό εύρημά σας που τόσο ζωντανά παρουσιάζει μια πολύ δύσκολη στιγμή που ζήσαμε τότε όλοι που υπηρετούσαμε στο Στόλο και βρεθήκαμε εν πλω!... (προσωπικά Ύπαρχος στο Α/Γ Λέσβος με Κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Παπαγιάννη).
ΜΜ 

Monday, Dec.1st, 2008

Αγαπητοί συνάδελφοι,
πέρυσι τέτοια εποχή ο Ναύαρχος Ν.Μανταδάκης μας είχε στείλει το συνημμένο μήνυμα, που αφορά σε μια επέτειο των ημερών. Έκτοτε, κάποια πρόσθετα πληροφοριακά (οπτικά) στοιχεία ...πέσαν στην πλώρη μας (ή έπεσα εγώ πάνω τους):
Ως γνωστόν (τουλάχιστον στους τότε υπηρετούντες στο Ν.Κ. και τα εκεί ναυλοχούντα Π.Π.) τα Α/Τ που ξεκίνησαν από τη ΣΟΥΔΑ στις 13 Δεκεμβρίου 1967 ήταν τα ΣΦΕΝΔΟΝΗ, ΒΕΛΟΣ και ΔΟΞΑ. Στο Α/Τ ΣΦΕΝΔΟΝΗ επέβαινε ο ΑΚΙΠ, Υποναύαρχος Ροζάκης. Την επομένη, 14 Δεκεμβρίου και εν πλω προς ΝΣ πλέον, κατόπιν εισηγήσεως του τότε Υποπλοιάρχου Σ. Αντωνιάδη έγινε μια μικρή τελετή υποστολής του Σήματος του Ναυάρχου εν πλω.
Το γεγονός, όπως πληροφορηθήκαμε, είχε καταγραφεί στην ερασιτεχνική κάμερα του τότε Σημαιοφόρου Ν. Αθανασίου, που επέβαινε στο συμπλέον Α/Τ ΒΕΛΟΣ. Ο κ. Αθανασίου, καθηγητής πλέον σήμερα σε Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ, προθυμοποιήθηκε να μας στείλει το σχετικό video (σε VHS), το οποίο "ψηφιοποιήθηκε" και "ανέβηκε" στο YouTube, όπου μπορείτε να το δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Antonis A.
 

 

20081202 15:40

Αγαπητέ Θόδωρε,

Από τα σήματα που ανταλλάξαμε εκείνο το χρονικό διάστημα (μεσημέρι 13 Δεκ μέχρι κατάπλου ΝΣ), θα ήθελα πολύ να δω δύο σήματα που έστειλε το "ΔΟΞΑ" προς τον αείμνηστο Ναύαρχο Ροζάκη.

Το ένα απεστάλει όταν εν πλώ προς Β.Ελλάδα, ο Διοικητής διέταξε σβέση υπερθέρμου και μείωση ταχύτητας.

Ο Κυβερνήτης μου Μ.Αγαπητός, μου υπαγόρευσε ένα σήμα προς τον ΑΚΙΠ/Π με το οποίο πρότεινε , να γίνει και πάλι αφή υπερθέρμου και αύξηση ταχύτητας (παρά το γεγονός ότι ο δεξιός άξονας και η ΔΕ προπέλλα είχαν σοβαρή βλάβη), ώστε να καταπλεύσουμε εγκαίρως στον ΑΝΣΚ.....

Το δεύτερο σήμα, πρότεινε στον ΑΚΙΠ/Π, λήψη πορείας προς ...Δυτική κατεύθυνση, μετά την επιβεβαίωση της αναχώρησης για Ιταλία της Βασιλικής οικογένειας.

"Χάρη" στο δεύτερο  σήμα, το οποίο βρέθηκε στη τσάντα του Ροζάκη όταν συνελήφθη από τη χούντα, ο Κυβερνήτης μου Αγαπητός ...γλύτωσε πολλά δεινά στο Πεντάγωνο, όταν οδηγήθηκε για ανάκριση.....

Κ.Σ.Β

 

20081202 15:53

Το μόνο που μπορώ να αναφέρω υπεύθυνα, είναι ότι το ΔΟΞΑ, έλαβε εντολή από το "Επιτελείο της Α.Μ" να πλεύσει με τη μεγίστη ταχύτητα προς συνάντηση του ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ (αν θυμάμαι σωστά το όνομα) και να του ... ανακόψει τον πλού προς τη Β.Ελλάδα.

Επειδή το ΔΟΞΑ είχε σοβαρή βλάβη στον ΔΕ άξονα και λόγω των λίαν δυσμενών καιρικών συνθηκών, το πλοίο απάντησε ότι κρίνει επισφαλή τον πλού, λόγω της προαναφερθείσας βλάβης και συνέχισε τον πλού προς συνένωση με τα πλοία της ομάδας Ροζάκη.

(Κανένας από αυτούς που διέταξαν την "ανακοπή" του πλου, δεν σκέφτηκε πως μπορούσε να πραγματοποιηθεί μια τέτοια επιχείρηση, χωρίς τη χρήση  όπλων !!!!!)

Κ.Σ.Β

Αγαπητέ Θόδωρε,
έχεις δίκιο οτι στην υποστολή του σήματος ΑΚΙΠ συμμετείχε και το Α/Τ ΛΕΩΝ.
Το αναφέρει και ο τότε Α' Μηχανικός Τ. Κουδούνης 
Εγώ όμως ανέφερα μόνο τα ονόματα των τριών Α/Τ που ξεκίνησαν απο τη Σούδα.
Εκείνο που έχει σημασία διαβάζοντας το μήνυμά σου, και κάτι που δεν ήξερα, είναι οτι ο Ν. Παππάς απο το 1967 μελετούσε κίνηση προς Ιταλία, πράγμα που υλοποίησε μετά 7 χρόνια. Ίσως αυτό να κλείσει και μερικά ...στόματα που σχολίαζαν πικρόχολα οτι ο Παππάς έφυγε απο την άσκηση του ΝΑΤΟ για να μην συλληφθεί!
Το κουβάρι της ιστορίας με μικρές προσθήκες ξετυλίγεται σιγά σιγά, και είμαι ικανοποιημένος οτι με το μήνυμα που έστειλα ανακάτεψα λίγο τα πράγματα.
Νίκος Μανταδάκης
Όσο για τα σήματα της ημέρας γιατί δεν τα σκανάρεις και να τα συμπεριλάβεις σε αρχείο word? μοιράζοντάς τα για την ιστορία.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου