Παρασκευή 9 Απριλίου 2010

Δυναμικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στην Ηγουμενίτσα

Δυναμικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στην Ηγουμενίτσα

Παρασκευή      9 Απριλίου 2010

http://epirusgate.blogspot.com

Οργανωμένο χτύπημα στη «μαύρη εργασία» που επιχειρούν να επιβάλουν εφοπλιστές και κυβέρνηση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με αιχμή τα πλοία στα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας και στα κρουαζιερόπλοια, έδωσαν με τη δυναμική αγωνιστική τους κινητοποίηση, που ...
ξεκίνησε από την περασμένη Τρίτη το βράδυ, στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, οι δυνάμεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με την Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών, που συσπειρώνει ήδη μεγάλο τμήμα των ανέργων του κλάδου.Χτες επέβαλαν τη ναυτολόγηση άλλων 9 ανέργων ναυτεργατών στο πλοίο «ΠΟΛΑΡΙΣ», ενώ το βράδυ της Τρίτης είχαν ναυτολογηθεί στο ίδιο πλοίο άλλοι τρεις. Προχτές επέβαλαν τη ναυτολόγηση 19 ναυτεργατών στο πλοίο «SEA TRADE». Αυτά τα δύο πλοία ανήκουν στον εφοπλιστή Γ. Βεντούρη, εκτελούν την γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιταλία και ήταν πλωτά γκέτο όπου κυριαρχούσε το δουλεμπόριο με ναυτεργάτες ανασφάλιστους και χαμηλόμισθους.Από την Τρίτη το βράδυ, οι ταξικές δυνάμεις των ναυτεργατών με συμπαραστάτη εργαζόμενους της στεριάς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του ΠΑΜΕ, αποκρούοντας αποφασιστικά τις δυνάμεις καταστολής που επιστρατεύτηκαν, αλλά και τους δήθεν «αγανακτισμένους» οδηγούς, δηλαδή τον τρομοκρατικό μηχανισμό της εταιρείας, ανάγκασαν τον εφοπλιστή σε οπισθοχώρηση και να εφαρμόσει τη ναυτεργατική νομοθεσία, με οργανικές συνθέσεις με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Επιπλέον αναγκάστηκε να καταβάλει στα πληρώματα και τα δεδουλευμένα δύο και τριών μηνών που όφειλε.Σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Ανέργων, η οποία έχει συγκροτηθεί με πρωτοβουλία της αγωνιστικής παράταξης «Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση» και των δύο ναυτεργατικών σωματείων, τονίζει ότι αυτή η οργανωμένη αγωνιστική δράση που ήδη «έχει φέρει άμεσα και ορατά αποτελέσματα για δεκάδες ναυτεργάτες» συνεχίζεται. Καλεί όλους τους ανέργους σε σύσκεψη τη Δευτέρα 12 Απρίλη στις 9.30 το πρωί στην αίθουσα συνελεύσεων της ΠΕΜΕΝ για να καθορίσουν το αγωνιστικό τους πρόγραμμα αυτή τη φορά ενάντια στο ανασφάλιστο κρουαζιερόπλοιο «ΖΕΝΙΤΗ» που δένει στο λιμάνι του Πειραιά.

Προσφεύγουν ενάντια
στις κινητοποιήσεις
Να σημειωθεί ότι σε μια προσπάθεια να ανακοπούν οι κινητοποιήσεις των ναυτεργατών κατά του καθεστώτος γαλέρας που επικρατεί στο πλοίο αυτό, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με χτεσινό δελτίο Τύπου απειλεί με προσφυγή στα «κοινοτικά όργανα», ομολογώντας ότι η «μαύρη εργασία» που επικρατεί σε αυτό το καράβι είναι σύμφωνη με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και συγκεκριμένα με τον εκτρωματικό κοινοτικό κανονισμό 3577/92 τον οποίο έχουν συνδιαμορφώσει ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και έχει προσυπογράψει ο ΣΥΝ. Η απάντηση των ναυτεργατών είναι η εξής: «Αυτός ο αγώνας - αναφέρει η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών - στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας μας δείχνει τον τρόπο και το δρόμο. Με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, οργανώνουμε Επιτροπές Αγώνα Ναυτεργατών μέσα και έξω από τα καράβια για να αναχαιτίσουμε την αντιναυτεργατική - αντιλαϊκή επίθεση που δεχόμαστε».

http://epirusgate.blogspot.com

 

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ: ΤΟ ΝΑΤΟ ΑΝΑΚΑΛΕΙ

Άφιλον... και ανάδελφον.

Κατά τα άλλα, το ΝΑΤΟ ανακαλεί (μέχρι νεοτέρας βέβαια...)

δ.π.


Ανακαλεί το ΝΑΤΟ το έγγραφο για το Αιγαίο με παρέμβαση Ε. Βενιζέλου

http://www.newstrap.gr/m-episimainoume/me-episimainoume/784-anakalei-to-nato
-to-eggrafo-gia-to-aigaio-me-parembasi-e-benizeloy.html

Mε παρέμβαση στο ΝΑΤΟ του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου, ο
διοικητής του CCAIR Σμύρνης ανακάλεσε το απαράδεκτο έγγραφο με ημερομηνία 29
Μαρτίου 2010 με το περιεχόμενο του οποίου αφαιρούνταν στο νέο σχεδιασμό του
ΝΑΤΟ ο επιχειρησιακός έλεγχος του Αιγαίου από το στρατηγείο της Λάρισας
(CAOC-4), αλλά το χειρότερο όλων, είναι ότι μετέτρεπαν σε «γκρίζα ζώνη»
ολόκληρο το Αιγαίο «μέχρι να αποσαφηνιστούν τα κυριαρχικά δικαιώματα της
κάθε χώρας»!

Η επιστολή αυτή εστάλη στο ΑΤΑ στη Λάρισα, αφού ο διοικητής του είναι και
ταυτόχρονα διοικητής του CAOC-4. Mάλιστα ο Αμερικανός αξιωματούχος
χαρακτήριζε το Αιγαίο ως «ουδέτερη» και «ευαίσθητη περιοχή»! Ακόμα στην
επιστολή αναφερόταν ότι «Η Συμμαχία θα αποκτήσει πάλι εικόνα του Αιγαίου
όταν επιλυθούν οι διαφορές και αποσαφηνιστεί ποια χώρα θα χαρακτηρίζει τα
ίχνη στην περιοχή».

Τι θα σήμαινε αυτό αν δεν έπαιρνε πίσω τα έγγραφο ο Αμερικανός διοικητής της
Σμύρνης; Η τουρκική Αεροπορία θα μπορούσε να «αλωνίζει» στο Αιγαίο και το
ΝΑΤΟ να έχει το πολιτικό «άλλοθι» ότι δεν γνωρίζει τι γίνεται στο Αιγαίο.
Δεν θα υπήρχαν επίσημες καταγραφές και βέβαια ουσιαστικά θα «ένιπταν τας
χείρας τους» σε οτιδήποτε συνέβαινε, από «θερμό» επεισόδιο μέχρι τις
καθημερινές επιθετικές συμπεριφορές της Άγκυρας.

Εκτός αυτών, σήμερα το CAOC-4 χαρακτηρίζει στο ΝΑΤΟως «άγνωστα» και «πιθανές
ασύμμετρες απειλές» όλα τα τουρκικά μαχητικά που κινούνται στο FIR Αθηνών
χωρίς προηγουμένως να έχουν καταθέσει σχέδιο πτήσης. Αυτό θα έπαυε να
υφίσταται από την στιγμή που θα ίσχυε η νέα ρύθμιση.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία κλασική «παρενέργεια» των όσων συμβαίνουν εδώ
και τριάντα χρόνια στο Αιγαίο: Η Άγκυρα έχει πετύχει να νομιμοποιήσει τις
διεκδικήσεις της σε επίπεδο ΝΑΤΟ και να έχει θετική αποδοχή αυτών των θέσεων
τουλάχιστον ως προς τον χαρακτηρισμό «αμφισβητούμενη περιοχή». Οπωσδήποτε η
επιτυχία Βενιζέλου ήταν σημαντική, αλλά το θέμα είναι πολύ ευρύτερο και
θέτει και πάλι επί τάπητος το κρίσιμο ζήτημα της γενικότερης αντιμετώπισης
της τουρκικής επιθετικότητας.

Η σχετική δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας για το θέμα έχει ως εξής:

«Το ζήτημα της νέας δομής διοίκησης του ΝΑΤΟ εκκρεμεί από το 2007. Μία
κρίσιμη πτυχή της νέας αυτής δομής αφορά τον αριθμό και την διοίκηση των
αεροπορικών στρατηγείων (CCAIR) και υποστρατηγείων (CAOC).
Στο πλαίσιο αυτό είχε δημιουργηθεί στους νατοϊκούς κύκλους η εντύπωση ότι η
Ελλάδα είχε συμφωνήσει, το Φεβρουάριο του 2009, στην εναλλαγή Έλληνα και
Τούρκου διοικητή και τον Μάϊο 2009 στην εναλλαγή Έλληνα και Τούρκου
υποδιοικητή στο CAOC Λάρισας.

Μία τέτοια διευθέτηση δημιουργούσε προφανή ανισορροπία σε σχέση με τη
στελέχωση του CCAIR Σμύρνης και την παρουσία Έλληνα ανώτατου αξιωματικού στο
επιτελείο του. Επιπλέον, τέθηκαν, από τουρκικής πλευράς, κρίσιμα ζητήματα
διασυνδεσιμότητας των ραντάρ μεταξύ των χωρών της περιοχής. Αυτό είχε ως
αποτέλεσμα- σύμφωνα με τις οδηγίες μου και σε συνεννόηση με το Υπουργείο
Εξωτερικών- η Ελλάδα να ζητήσει να μην εφαρμοστεί η νέα δομή διοίκησης στην
ευρύτερη περιοχή.

Συνεπώς, το CAOC Λάρισας παραμένει υπό την μόνιμη διοίκηση του Έλληνα
αντιπτεράρχου- Αρχηγού της Τακτικής Αεροπορίας, χωρίς εναλλαγή με Τούρκο
ανώτατο αξιωματικό και χωρίς νέες ρυθμίσεις ως προς τη διασυνδεσιμότητα των
ραντάρ. Αυτά τα ζητήματα αντιμετωπίστηκαν στο επίπεδο των ανωτάτων οργάνων
διοίκησης του ΝΑΤΟ και όχι στο χαμηλότερο επίπεδο του CCAIR Σμύρνης.

Ο διοικητής του CCAIR Σμύρνης, στις 29 Μαρτίου 2010, επισύναψε σε επιστολή
του προς τους διοικητές των CAOC και τους Αρχηγούς των ΓΕΑ της περιοχής,
τεχνικό έγγραφο που μπορούσε να δημιουργήσει παρεξηγήσεις ως προς το Αιγαίο.

Σύμφωνα με οδηγίες μου, ο Αρχηγός ΓΕΑ, σε συνεννόηση με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ,
ζήτησε, με επιστολή του από τον διοικητή του CCAIR Σμύρνης, να ανακαλέσει το
έγγραφό του αυτό, προς αποφυγή παρεξηγήσεων που θίγουν την εθνική κυριαρχία
και ακεραιότητα της Ελλάδας.
Κατόπιν αυτού, ο διοικητής του CCAIR Σμύρνης, με νεότερο έγγραφο του, της
6ης Απριλίου 2010, που απευθύνεται σε όλους τους παραλήπτες του αρχικού
εγγράφου του της 29ης Μαρτίου 2010, ανακάλεσε το αρχικό αυτό έγγραφο».

defencenet