Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

Κορνήλιος Kαστοριάδης: Ο μεγάλος φιλόσοφος που εφηύρε το 1968, το 1949

Κορνήλιος Kαστοριάδης: Ο μεγάλος φιλόσοφος που εφηύρε το 1968, το 1949
Επιμέλεια: Ανδρέας Μπελιμπασάκης

«Τι θα απομείνει από τη φιλοσοφία του εικοστού αιώνα;» ρώτησαν τον Γάλλο φιλόσοφο Εντγκάρ Μορέν. “Το έργο του Κορνήλιου Καστοριάδη!” απάντησε.

Ο Κορνήλιος Καστοριάδης (1922 – 1997), φιλόσοφος, οικονομολόγος και ψυχαναλυτής, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους διανοητές του 20ου αιώνα. Διευθυντής σπουδών στη Σχολή Ανώτερων Σπουδών Κοινωνικών Επιστημών του Παρισιού από το 1979, οι απόψεις του επηρέασαν τους επαναστατικούς κύκλους της εποχής εντός και εκτός γαλλικών συνόρων. Η αναγνώριση του ιδίου όμως άργησε να έρθει, καθώς χρησιμοποιούσε διάφορα ψευδώνυμα (Pierre Chaulieu, Paul Cardan, Marc Noiraud κ.α) από το 1945 εώς το 1970. Αυτό συνέβαινε επειδή ο Καστοριάδης ζούσε υπό το φόβο της απέλασης στην Ελλάδα μέχρι το 1970, οπότε και απέκτησε τη γαλλική υπηκοότητα. Το 1989 αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και το 1993 επίτιμος διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Αποκλήθηκε «φιλόσοφος της αυτονομίας», υπήρξε συγγραφέας του σημαντικού βιβλίου «Η φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας» και συνιδρυτής του περιοδικού «Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα».

Tεκμήρια απόχη για φοροφυγάδες | οικονομια | ethnos.gr

ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ 33% ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΕΩΣ 71% ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Περισσότερα από 3.000.000 νοικοκυριά θα κληθούν τον νέο χρόνο να πληρώσουν τα αυξημένα μέχρι και 200% τεκμήρια διαβίωσης. Ο περιορισμός του αφορολόγητου ορίου στα 5.000 ευρώ στέλνει στο ταμείο ακόμα και όσους διαθέτουν ένα μικρό σπίτι ή ένα αυτοκίνητο.

Αν κάποιος έχει ένα μικρό διαμέρισμα ή ένα ΙΧ, χάνει το αφορολόγητο όριο
Αν κάποιος έχει ένα μικρό διαμέρισμα ή ένα ΙΧ, χάνει το αφορολόγητο όριο

Φόρο για τα φετινά εισοδήματα που θα δηλωθούν την άνοιξη του 2012 θα κληθούν να πληρώσουν για πρώτη φορά πάνω από 3.000.000 φορολογούμενοι με βάση τα αυξημένα μέχρι και 200% τεκμήρια διαβίωσης για κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής και πισίνες.

Στα ταμεία της εφορίας θα οδηγηθούν ακόμα και εκείνοι που θα δηλώσουν εισοδήματα κάτω από το αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ, καθώς τα τεκμήρια διαβίωσης καταργούν στην πράξη την απαλλαγή από τον φόρο.

Φθάνει να έχει κάποιος ένα μικρό σπίτι ή ένα αυτοκίνητο ανεξάρτητα από το ύψος του εισοδήματός του για να πιαστεί στην παγίδα των τεκμηρίων και να χάσει το αφορολόγητο όριο.

Tεκμήρια απόχη για φοροφυγάδες

Είναι χαρακτηριστικό ότι για φορολογούμενο που έχει στην κατοχή του κύρια κατοικία 50 τ.μ. και ένα καινούργιο αυτοκίνητο 1.200 κυβικών εκατοστών ο αναλογών φόρος θα είναι 400 ευρώ ακόμα και στην περίπτωση που δηλώσει μηδενικά εισοδήματα. Κι αυτό γιατί με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης, η εφορία θα υπολογίσει ότι ο συγκεκριμένος φορολογούμενος έχει ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης 3.000 ευρώ και έξοδα 2.000 ευρώ για τη χρήση και τη συντήρηση της κατοικίας και άλλα 4.000 ευρώ για το αυτοκίνητο.

Συνολικά δηλαδή το τεκμαρτό του εισόδημα είναι 9.000 ευρώ και άρα τα 4.000 ευρώ που είναι πάνω από το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ φορολογούνται με συντελεστή 10% και έτσι προκύπτει καταβολή φόρου 400 ευρώ.

Υπολογισμός
Με τα νέα τεκμήρια διαβίωσης για κατοικία 50 τ.μ. σε περιοχή με τη χαμηλότερη τιμή ζώνης από 500 μέχρι 1.500 ευρώ το τ.μ., το εισόδημα που θα υπολογίσει η εφορία για τον ιδιοκτήτη της είναι 2.000 ευρώ.

Για κατοικία 70 τ.μ. το τεκμαρτό εισόδημα ανέρχεται σε 2.800 ευρώ, για 100 τ.μ. το ποσό αυξάνεται στα 4.500 ευρώ, για 120 τ.μ. στα 5.800 ευρώ, για 150 τ.μ. διαμορφώνεται στα 9.100 ευρώ και το τεκμαρτό εισόδημα φθάνει μέχρι τα 52.200 ευρώ για κατοικία 300 τ.μ.

Αν η κατοικία βρίσκεται σε περιοχή με τιμή ζώνης άνω των 1.500 ευρώ, το τεκμήριο ανεβαίνει ακόμα υψηλότερα, ενώ για μονοκατοικίες το ποσό προσαυξάνεται κατά 20%.

Τσουχτερά είναι και τα τεκμήρια για τα ΙΧ αυτοκίνητα που κλιμακώνονται ανάλογα με τον κυβισμό τους. Ειδικότερα το ποσό του τεκμηρίου για αυτοκίνητο 1.200 κυβικών παλαιότητας μέχρι 5 ετών είναι 4.000 ευρώ, για 1.300 κυβικά το ποσό ανεβαίνει στα 4.600 ευρώ, για 1.400 κυβικά είναι 5.200 ευρώ, για 1.500 κυβικά 5.800 ευρώ, για 1.600 κυβικά 6.400 ευρώ, για 1.700 κυβικά 7.000 ευρώ, για 1.800 κυβικά 7.600 ευρώ, για 1.900 κυβικά 8.200 ευρώ και για 2.000 κυβικά 8.800 ευρώ και ούτω καθεξής.

ΚΛΙΜΑΚΩΤΑ Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Με βάση τα τετραγωνικά η αντικειμενική δαπάνη

Στην εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών για τα νέα τεκμήρια διαβίωσης αναφέρεται ότι η ετήσια αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει με βάση τα τετραγωνικά μέτρα της ιδιοκατοικούμενης ή της μισθωμένης ή της δωρεάν παραχωρούμενης κύριας κατοικίας υπολογίζεται κλιμακωτά με βάση την επιφάνειά της ως ακολούθως:

  • Μέχρι και 80 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής, με 40 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο
  • Από 81 μέχρι και 120 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής, με 65 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο
  • Από 121 μέχρι και 200 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής, με 110 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο
  • Από 201 έως 300 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής, με 200 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο
  • Από 301 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής, με τετρακόσια 400 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.

Για τον υπολογισμό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης των βοηθητικών χώρων της κύριας κατοικίας ορίζεται ποσό 40 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιφάνειας. Επίσης, σύμφωνα με την εγκύκλιο αναστέλλεται μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2013 η εφαρμογή του «πόθεν έσχες» για την αγορά ή τη χρονομεριστική ή τη χρηματοδοτική μίσθωση ακινήτων, την ανέγερση οικοδομών και την κατασκευή δεξαμενών κολύμβησης. Το μέτρο ισχύει για τις δαπάνες που πραγματοποιούνται από 17.12.2010.

ΤΑ ΙΧ
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης η αντικειμενική δαπάνη ορίζεται ως εξής:

  • Για τα αυτοκίνητα μέχρι 1.200 κυβικά εκατοστά σε 4.000 ευρώ
  • Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κυβικών εκατοστών προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά μέχρι τα 2.000 κυβικά εκατοστά
  • Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2.000 κυβικών εκατοστών προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά και μέχρι 3.000 κυβικά εκατοστά
  • Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα από 3.000 κυβικά εκατοστά προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Τα παραπάνω ποσά μειώνονται κατά 30% για αυτοκίνητα παλαιότητας 6-10 ετών και κατά 50% για πάνω από δέκα έτη

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Πώς υπολογίζεται το φορολογητέο εισόδημα

Με δεδομένο ότι τα τεκμήρια διαβίωσης αθροίζονται, παραθέτουμε μερικά παραδείγματα για το ύψος του τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος:

  • Για άγαμο φορολογούμενο με κύρια κατοικία 70 τ.μ. σε περιοχή με τιμή ζώνης μέχρι 1.500 ευρώ το τ.μ. και ένα αυτοκίνητο 4 ετών 1.400 κυβικών το εισόδημα για το 2011 που θα προσδιορίσει η εφορία ανεξάρτητα από εκείνο που θα δηλώσει ο ίδιος θα ανέλθει σε 2.800 ευρώ για την κατοικία και άλλα 5.200 ευρώ για το αυτοκίνητο.

Επιπλέον θα τους υπολογίσει άλλα 3.000 ευρώ ως ελάχιστα έξοδα διαβίωσης. Συνεπώς το συνολικό τεκμαρτό του εισόδημα θα είναι 11.000 ευρώ.

Με το αφορολόγητο στα 5.000 ευρώ για το υπερβάλλον τμήμα των 6.000 ευρώ θα υπολογιστεί φόρος με συντελεστή 10% δηλαδή 600 ευρώ. Αν από το δηλωθέν εισόδημα δεν προκύπτει φόρος ή προκύπτει χαμηλότερος των 600 ευρώ, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος θα κληθεί να καταβάλει τον τεκμαρτό φόρο των 600 ευρώ

  • Για έγγαμο φορολογούμενο με κύρια κατοικία 100 τ.μ. και ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών το τεκμαρτό εισόδημα θα είναι 15.900 ευρώ (5.000 ευρώ ελάχιστα έξοδα διαβίωσης για την οικογένεια+4.500 ευρώ για την κατοικία+6.400 ευρώ για το αυτοκίνητο). Ετσι ο ελάχιστος φόρος που θα του υπολογίσει η εφορία με βάση το τεκμαρτό εισόδημα είναι 1.402 ευρώ
  • Για έγγαμο φορολογούμενο με κύρια κατοικία 120 τ.μ., δευτερεύουσα κατοικία 80 τ.μ., ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών και ένα άλλο 1.400 κυβικών το τεκμαρτό εισόδημα ανέρχεται σε 24.000 ευρώ και ο αναλογούν φόρος με βάση τα τεκμήρια σε 3.360 ευρώ. Αν δηλώσει εισόδημα κάτω από 24.000 ευρώ, η εφορία δεν θα το αναγνωρίσει και θα του βεβαιώσει τεκμαρτό φόρο.

Κώστας Αντωνάκος

Τα νέα τεκμήρια για τα αυτοκίνητα
Κυβισμός Εισόδημα 2010 Εισόδημα 2011 Αύξηση (%)
1.200 3.000 4.000 33,33
1.400 3.600 5.200 44,44
1.600 4.200 6.400 52,38
1.800 4.800 7.600 58,33
2.000 5.400 8.800 62,96
2.500 7.900 13.300 68,35
3.000 10.400 17.800 71,15
3.500 13.900 23.800 71,22
4.000 17.400 29.800 71,26
4.500 20.900 35.800 71,29
5.000 24.400 41.800 71,31
Τα νέα τεκμήρια για τις κατοικίες

Τιμή ζώνης έως 2.799 ευρώ
Επιφάνεια κατοικίας Εισόδημα 2010 Εισόδημα 2011 Αύξηση (%)
50 τ.μ. 1.500 2.000 33,33
70 τ.μ. 2.100 2.800 33,33
100 τ.μ. 3.400 4.500 32,35
120 τ.μ. 4.400 5.800 31,82
150 τ.μ. 6.800 9.100 33,82
200 τ.μ. 10.800 12.200 12,96
250 τ.μ. 18.300 22.200 21,31
300 τ.μ. 25.800 32.200 24,81
350 τ.μ. 40.800 52.200 27,94
Για δευτερεύουσες κατοικίες προβλέπεται μείωση 50%.

Τιμή ζώνης από 2.800 έως 4.999 ευρώ
Επιφάνεια κατοικίας Εισόδημα 2010 Εισόδημα 2011 Αύξηση (%)
50 τ.μ. 2.100 2.800 33,33
70 τ.μ. 2.940 3.920 33,33
100 τ.μ. 4.760 6.300 32,35
120 τ.μ. 6.160 8.120 31,82
150 τ.μ. 9.520 12.740 33,82
200 τ.μ. 15.120 17.080 12,96
250 τ.μ. 25.620 31.080 21,31
300 τ.μ. 36.120 45.080 24,81
350 τ.μ. 57.120 73.080 27,94
Για δευτερεύουσες κατοικίες προβλέπεται μείωση 50%.

Τιμή ζώνης πάνω από 5.000 ευρώ
Επιφάνεια κατοικίας Εισόδημα 2010 Εισόδημα 2011 Αύξηση (%)
50 τ.μ. 2.550 3.400 33,33
70 τ.μ. 3.570 4.760 33,33
100 τ.μ. 5.780 7.650 32,35
120 τ.μ. 7.480 9.860 31,82
150 τ.μ. 11.560 15.470 33,82
200 τ.μ. 18.360 20.740 12,96
250 τ.μ. 31.110 37.740 21,31
300 τ.μ. 43.860 54.740 24,81
350 τ.μ. 69.360 88.740 27,94
Για δευτερεύουσες κατοικίες προβλέπεται μείωση 50%.
Για τα σκάφη αναψυχής
Σκάφη ανοιχτού τύπου
Ολικό μήκος Εισόδημα 2010 Εισόδημα 2011 Αύξηση (%)
3 μέτρα 3.000 4.000 33,33
5 μέτρα 3.000 4.000 33,33
7 μέτρα 4.000 8.000 100
9 μέτρα 4.000 12.000 200
Μηχανοκίνητα ή μεικτά σκάφη με χώρο ενδιαίτησης
Ολικό μήκος Εισόδημα 2010 Εισόδημα 2011 Αύξηση (%)
7 μέτρα 8.000 12.000 50
10 μέτρα 14.000 21.000 50
15 μέτρα 54.000 73.500 36,11
22 μέτρα 179.000 261.000 45,81
30 μέτρα 459.000 661.000 44,01
40 μέτρα 809.000 1.161.000 43,51
Για τις πισίνες
Εξωτερική πισίνα
Επιφάνεια Εισόδημα 2010 Εισόδημα 2011 Αύξηση (%)
30 τ.μ 3.000 4.800 60
50 τ.μ. 5.000 8.000 60
70 τ.μ. 8.000 12.800 60
100 τ.μ. 14.000 22.400 60
Εσωτερική πισίνα
Επιφάνεια Εισόδημα 2010 Εισόδημα 2011 Αύξηση (%)
30 τ.μ 6.000 9.600 60
50 τ.μ. 10.000 16.000 60
70 τ.μ. 16.000 25.600 60
100 τ.μ. 28.000 44.800 60


Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2011

​Η ΥΠΕΡΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ, ΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ 27ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011 ΚΑΤΑ 80% ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ « www.olympia.gr

Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Δεκεμβρίου 27, 2011

του Δημητρίου Πλατή

Με το άρθρο 16 του ν. 2836/2000 και το άρθρο 47 του ν. 2859/2000 ορίστηκε ότι ο επενδυτικός χρυσός θα πωλείται 80% παραπάνω από τον ελεύθερο χρυσό, ενώ με το άρθρο 5 του ν. 2842/2000 ο επενδυτικός χρυσός συνδέθηκε με τον πληθωρισμό, συμπαρασύροντάς τον κατά 80% αφού το ευρώ εισήλθε υπερτιμημένο κατά 80%. Συγκεκριμένα η Ελλάδα εισήλθε στο ευρώ με το συντελεστή 3,4075 έτσι ώστε το ένα κατοστάρικο να αντικατασταθεί από το κέρμα του ενός ευρώ, αφού 3,4075 Χ 100 δρχ. = 340,750, με αποτέλεσμα το ευρώ να εισέλθει υπερτιμημένο αρχικά κατά 70% αφού 100 : 340,750 = 0,3 Χ 100% = 30%. Το 1 λεπτό εισήλθε όχι στις 3,4075 δρχ. αλλά στις 3 δρχ. Τα δύο λεπτά εισήλθαν όχι στις 6,815 δρχ. αλλά στις 6 δρχ. Τα 3 λεπτά δεν εισήλθαν στις 9 δρχ. αλλά στις 10 δρχ. δεσμεύοντας 1 δρχ. στις 10 δρχ. και επομένως 34,075 δρχ. στις 340,750 δρχ., ποσοστό 10% και έτσι το ευρώ εισήλθε συνολικά υπερτιμημένο κατά 80% (70%+10%=80%).

Με το ν. 3985/2011 (Μεσοπρόθεσμο) έλαβε χώρα υπερκοστολόγηση του χρέους κατά 150 δις ευρώ. Σε ένα πίνακα του ν. 3985/2011 (Μεσοπρόθεσμο) εμφανιζόταν η εξέλιξη του χρέους έως το 2015 το οποίο ξεπερνούσε το 2015 τα 500 δις ευρώ, χωρίς δημοσιονομικές παρεμβάσεις και αποκρατικοποιήσεις και αποφασιζόταν με το ν. 3985/2011 (Μεσοπρόθεσμο) δημοσιονομικές παρεμβάσεις ύψους 100 δις ευρώ για τη μείωσή του στα 401 δις ευρώ και αποκρατικοποιήσεις ύψους 50 δις ευρώ για τη μείωσή του στα 350 δις ευρώ. Το παραπάνω αποτελεί επίπλαστη υπερκοστολόγηση του χρέους κατά 150 δις ευρώ διότι τα 150 δις ευρώ δεν αφαιρέθηκαν από το σημερινό χρέος των 350 δις για να διαμορφωθεί αυτό στα 200 δις ευρώ αλλά από το υποθετικό των 500 δις ευρώ. Τα 150 δις ευρώ του επίπλαστου υπερκοστολογημένου χρέους είναι περίπου το 42% και πλέον του σημερινού χρέους των 350 δις ευρώ όπως αυτό θεωρητικά εμφανίζεται στο ν. 3985/2011. Τα 100 δις ευρώ των δημοσιονομικών παρεμβάσεων αποτελούν το 42% και πλέον του ΑΕΠ του 2009, ενώ τα 50 δις ευρώ των αποκρατικοποιήσεων είναι περίπου το 21% και πλέον του ΑΕΠ του 2009, σύνολο περίπου 64% του ΑΕΠ του 2009.

Το 2009 (ν. 3931/2011) το χρέος ήταν περίπου 300 δις ευρώ ενώ τη διετία
2010-2011 (ν. 3985/2011) διαμορφώθηκε στα 350 δις ευρώ, αυξημένο κατά 16% με 17% περίπου, που αντιστοιχεί σε μείωση του ΑΕΠ κατά 16% με 17% περίπου σε δύο χρόνια, όπως αντίστοιχα και ανωτέρω αφού η υπερκοστολόγηση των 150 δις ευρώ αντιστοιχεί στο 42% και πλέον του χρέους με την αφαίρεση από το ΑΕΠ των 100 δις ευρώ των δημοσιονομικών παρεμβάσεων να αντιστοιχεί στο 42% και πλέον του ΑΕΠ αντίστοιχα.
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η συνολική μείωση του ΑΕΠ είναι περίπου το 80% (42%+21%+17%=80%) όση και η υπερτίμηση της αξίας του ευρώ διότι η μείωση του ΑΕΠ καλύπτεται από την αύξηση του κόστους του χρέους με την αύξηση των φόρων και των λοιπών ισοδύναμων μέτρων στην οικονομία, λαμβάνοντας υπόψη και την μείζονα ανελαστική διαμόρφωση του κόστους από τον ενιαίο οικονομικό χώρο της Ευρωζώνης, αντίθετο τούτο στη σύγκλιση τιμών και εισοδημάτων και τη σταθερότητα των τιμών.

Το παραπάνω αποδεικνύεται και από την κατάθεση των σχετικών στοιχείων από την Κατσέλη στη συζήτηση για το Πολυνομοσχέδιο, σύμφωνα με τα οποία στοιχεία μείωση της ονομαστικής και αγοραστικής αξίας των μισθών κατά 10% αντιστοιχεί σε μείωση του ΑΕΠ κατά 2%, με μείωση κατά 20% τότε το ΑΕΠ μειώνεται κατά 4,17%, μείωση κατά 30% τότε το ΑΕΠ μειώνεται κατά 6,26%, ενώ μείωση της ονομαστικής και αγοραστικής αξίας κατά 40% τότε το ΑΕΠ μειώνεται περίπου κατά 8% με 8,5% κατ’ έτος ή στη διετία κατά 16% με 17%, όπως τη διετία 2010-2011 που αύξησε το χρέος κατά 17% περίπου. Έτσι στην τετραετία τούτο αντιστοιχεί περίπου στο 32%, ενώ μείωση της ονομαστικής και αγοραστικής αξίας των μισθών κατά 80% στην τετραετία 2012-2015 αντιστοιχεί περίπου στο 64%, το διπλάσιο του 32% που αντιστοιχεί σε μείωση 40%, όσο το άθροισμα των 150 δις ευρώ των αποκρατικοποιήσεων και των δημοσιονομικών παρεμβάσεων ως ποσοστό του ΑΕΠ του 2009, στο οποίο προστιθέμενο το ποσοστό κατ’ ελάχιστον του 16% της μείωσης του ΑΕΠ για τα έτη 2010-2011 αθροιζόμενα προκύπτει το 80% (42%+21%+17%=80% ή 42,5%+21,5%+16%=80%) όση και η υπερτίμηση της αξίας του ευρώ. Από τα ανωτέρω προσδιορίζεται και η υπερκοστολόγηση του χρέους κατά 80% επί του χρέους των 300 δις ευρώ το 2009 που αντιστοιχεί στα 240 δις ευρώ. Συγκεκριμένα:
​150 δις ευρώ υπερκοστολόγηση με το ν. 3985/2011
+ ​50 δις ευρώ υπερκοστολόγηση τη διετία 2010-2011 με την αύξηση του χρέους
​από 300 δις ευρώ σε 350 δις ευρώ
+ ​40 δις ευρώ που είναι η απώλεια του 17% του ΑΕΠ επί του ΑΕΠ του 2009
​ για τα έτη 2010-2011
Σύνολο 240 δις ευρώ

Για να μην γίνει αντιληπτή η ως άνω μεθόδευση στο ν. 3985/2011 (Μεσοπρόθεσμο) μετά τις δημοσιονομικές παρεμβάσεις και τις αποκρατικοποιήσεις των 150 δις ευρώ συνολικά, στο κλάσμα χρέος προς ΑΕΠ δεν ανέφεραν τις τιμές του ΑΕΠ, διότι τις διατήρησαν αμετάβλητες σε σχέση με αυτές που είχε το ΑΕΠ πριν τις δημοσιονομικές παρεμβάσεις των 100 δις ευρώ που αντιστοιχούν στο 42% και πλέον του ΑΕΠ του 2009 γεγονός που καταδεικνύει ότι αποκρύφθηκε η μείωση του ΑΕΠ εξαιτίας των δημοσιονομικών παρεμβάσεων των 100 δις ευρώ, για να μη γίνει αντιληπτή η υπερκοστολόγηση του χρέους και η νομιμοποίησή του με τις δημοσιονομικές παρεμβάσεις.
Συγκεκριμένα στη σελίδα 3219 του ν. 3985/2011 το ΑΕΠ ανά έτος από το 2011 έως το 2015 προσδιορίζεται σε δις ευρώ:
ΑΕΠ
2011
2012
2013
2014
2015
225,4
228,4
235,5
242,9
251,9

Τα νούμερα αυτά επαναλαμβάνονται και στη σελίδα 3227 του ΑΕΠ ανά έτος μετά από υπολογισμό του Β΄ μέρους του 2ου πίνακα από το 2012 έως το 2015 και συγκεκριμένα :
ΑΕΠ
2012 -> (100:159,8) Χ 364.886 δις ευρώ = 228,4 δις ευρώ

2013 -> (100:157,7) Χ 371.436 δις ευρώ = 235,5 δις ευρώ

2014 -> (100:150,1) Χ 364.503 δις ευρώ = 242,9 δις ευρώ

2015 -> (100:139,5) Χ 351.356 δις ευρώ = 251,9 δις ευρώ

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ακόμα και αυτές οι τιμές του ΑΕΠ πριν τις δημοσιονομικές παρεμβάσεις των 100 δις ευρώ στο ν. 3985/2011 (Μεσοπρόθεσμο) τίθεντο σε αμφισβήτηση από το 2010 και εντεύθεν για να προσδιοριστεί το κριτήριο της Συνθήκης για συμμετοχή στο ευρώ που αφορά το κλάσμα χρέος προς ΑΕΠ στο 60%. Έτσι ένα αφαιρεθεί από το ΑΕΠ του 2009 που είναι 235 δις ευρώ, η αύξηση των 50 δις ευρώ του χρέους στη διετία 2010-2011 προκύπτει το ποσό των 185 δις ευρώ ενώ το 60% αυτού ως χρέος στο ως άνω κριτήριο είναι τα 110 δις ευρώ περίπου, τα οποία εάν αφαιρεθούν από τα 350 δις του χρέους προκύπτει το ποσό των 240 δις ευρώ δηλαδή το ποσό της υπερκοστολόγησης του χρέους κατά 80% όση είναι και η υπερτίμηση της αξίας του ευρώ. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η Ελλάδα δεν πληροί το κριτήριο του 60% του χρέους προς το ΑΕΠ εξαιτίας της υπερκοστολόγησης του χρέους από την υπερτίμηση της αξίας του ευρώ με τον υπερτιμημένο συντελεστή 3,4075.
Με το ν. 3985/2011 (Μεσοπρόθεσμο) θεσμοθετήθηκε η συνέχεια της υπερκοστολόγησης του χρέους κατά 80% τουλάχιστον στις μετέπειτα συμφωνίες. Το Δημόσιο υπέγραψε τη συμφωνία της Συνόδου Κορυφής της 27ης Οκτωβρίου σύμφωνα με την οποία από το θεωρητικό χρέος, πράγμα που σημαίνει ότι έχει ενσωματωθεί η υπερκοστολόγηση του ν. 3985/2011 (Μεσοπρόθεσμο), 100 δις ευρώ θα μεταφερθούν ως πληρωμή για μετά το 2020, η χώρα θα επιβαρυνθεί με επιπλέον δανεισμό ύψους 100 δις ευρώ, ενώ τίθεται και ανώτατο όριο στο κλάσμα χρέος προς ΑΕΠ στο ύψος 120% όπερ και σημαίνει ότι η όποια τυχόν υπέρβαση θα συνδέεται ως μεταβλητή με τον υπολογισμό της αύξησης του επιτοκίου, ενώ το ποσό των 100 δις ευρώ που μεταφέρεται προς πληρωμή για μετά το 2020 ως ποσό είναι ίδιο με το ποσό των 100 δις ευρώ των δημοσιονομικών παρεμβάσεων του ν. 3985/2011 (Μεσοπρόθεσμο), με τα 30 δις ευρώ να συμψηφίζονται με αυτά μετά το 2020. Με δεδομένο ότι τα 100 δις ευρώ των δημοσιονομικών παρεμβάσεων στο κλάσμα χρέος προς ΑΕΠ θα μειώσουν το παρονομαστή του ΑΕΠ ισόποσα θα αυξήσουν αντίστοιχα και το χρέος στον αριθμητή και κατ’ επέκταση εξαιτίας της ως άνω μεθόδευσης προκαλείται επιπλέον χρέος 100 δις ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο 28% του χρέους των 350 δις ευρώ το 2011. Το 28% ως επιβάρυνση αντιστοιχεί σε τόκους για το ποσό των 100 δις ευρώ που μεταφέρονται για μετά το 2020, για το ποσό των επιπλέον 100 δις ευρώ του νέου δανεισμού με τη συμφωνία της 27ης Οκτωβρίου και το ποσό των 100 δις ευρώ που απομένουν μετά το χωρισμό τους από τα 100 δις ευρώ που μεταφέρθηκαν για πληρωμή μετά το 2020 μείον τα 15 δις ευρώ που αντιστοιχούν στην τιτλοποίηση εσόδων στα 80 δις ευρώ περίπου αφού 100 δις + 100 δις + 100 δις – 15 δις = 285 δις Χ 28% = 80 δις ευρώ περίπου, με την συνολική επιβάρυνση να αντιστοιχεί στα 280 δις ευρώ περίπου, από την πρόσθεση των τόκων των 80 δις ευρώ περίπου, του νέου δανείου των 100 δις ευρώ και των 100 δις ευρώ που προκύπτουν από το κλάσμα χρέος προς ΑΕΠ μετά την αφαίρεση των 100 δις ευρώ των δημοσιονομικών παρεμβάσεων και το οποίο ποσό των 280 δις ευρώ αντιστοιχεί στο 80% του χρέους των 350 δις ευρώ του ν. 3985/2011 (Μεσοπρόθεσμο) που προέκυψε μετά την αφαίρεση των 150 δις ευρώ από το υποθετικό χρέος των 501 δις ευρώ του 2015, αποδεικνύοντας το παραπάνω την συνέχεια της αύξησης του χρέους κατά 80%.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για να αποδειχθεί η υπερκοστολόγηση του χρέους κατά 80% βασίστηκε στην αφαίρεση των 150 δις ευρώ των δημοσιονομικών παρεμβάσεων από το χρέος των 350 δις ευρώ της 1ης Ιουλίου 2011 και έτσι από τα εναπομείναντα 200 δις ευρώ, τα 100 δις ευρώ μεταφέρθηκαν για αποπληρωμή μετά το 2020, σ’ αυτά προστέθηκαν τα 100 δις ευρώ του νέου δανεισμού και αφαιρέθηκαν τα 15 δις ευρώ των τιτλοποιήσεων υπολογιζόμενα με το συντελεστή δανειακής επιβάρυνσης του 28%. Έτσι τα 150 δις ευρώ της υπερκοστολόγησης του χρέους που αφαιρέθηκαν από το υποθετικό χρέος των 501 δις ευρώ το 2015, υπολογιζόμενα με το συντελεστή της δανειακής επιβάρυνσης του 28%, αποδίδουν περίπου 40 δις ευρώ τόκους, τα οποία προστιθέμενα στα 240 δις ευρώ που είναι η υπερκοστολόγηση κατά 80% του χρέους των 300 δις ευρώ του 2009 αποδίδουν 280 δις ευρώ που είναι το 80% του χρέους των 350 δις ευρώ, πράγμα που αποδεικνύει ότι λήφθηκε υπόψη η υπερκοστολόγηση κατά 150 δις ευρώ του χρέους στη συμφωνία της 27ης Οκτωβρίου 2011.
Σύμφωνα με το αρ. 16 του ν. 2836/2000 και το άρθρο 47 του ν. 2859/2000 ο επενδυτικός χρυσός αποτιμάται σε συνεχή, μόνιμη και διαρκή βάση κατά 80% παραπάνω, όση δηλαδή είναι και η απώλεια της αξίας του ευρώ, από την τιμή του ελεύθερου χρυσού, συμπαρασύροντάς την μαζί με το πληθωρισμό αφού με την παρ. 1 του αρ. 5 του ν. 2842/2000 η τιμή του επενδυτικού χρυσού συνδέθηκε με τον πληθωρισμό.
Από τις οδηγίες 98/80/ΕΚ και 2006/112/ΕΚ (Κεφ. 5) του Συμβουλίου δεν υπήρχε υποχρέωση για να επιβληθεί η παύση έκδοσης και κυκλοφορίας του εθνικού νομίσματος με βάση το χρυσό και κατ’ επέκταση η κατάργηση του δικαιώματος της άσκησης αυτόνομης και ανεξάρτητης νομισματικής και πιστωτικής πολιτικής καθόσον στις προϋποθέσεις από την ανωτέρω οδηγία για την κυκλοφορία εθνικού νομίσματος με βάση το χρυσό, δεν περιλαμβάνεται η έγκριση από την ΕΚΤ, αλλά η δημοσίευση από την Ευρωπαϊκή επιτροπή πριν του τέλους του έτους του καταλόγου με αυτά τα νομίσματα, εφόσον κυκλοφορούν στην χώρα τους και χωρίς διαχωρισμό των νεόκοπων σε σχέση με τα παλαιότερα μη λαμβάνοντας υπόψη το χρονικό διαχωρισμό μεταξύ τους από την είσοδο του ευρώ αλλά ως όριο το έτος του 1800 μ.Χ. Αλλά ακόμα και εάν εμπλέκονταν η ΕΚΤ απλά τότε μόνο θα ενημερώνονταν πράγμα όμως που δεν ισχύει αφού στην οδηγία δεν λαμβάνεται καν υπόψη.
Έτσι παρανόμως παύθηκε η κυκλοφορία και δεν κυκλοφόρησε το εθνικό νόμισμα με βάση το χρυσό για να αποκατασταθεί η απώλεια της ρευστότητας από το συντελεστή του 3,4075 που αποδεικνύει και με τα αρ. 16 και 47 των ν. 2836 και 2859 του 2000 αντίστοιχα, την αύξηση της τιμής του χρυσού, συμπαρασύροντας τον πληθωρισμό και το κόστος του χρήματος από την υπερτίμηση της αξίας του ευρώ.
​Η πίστωση της χρηματοδότησης για τη συναλλαγματική θέση της χώρας από το 2002 και εντεύθεν είναι στο διπλάσιο της αρχικής παρακαταθήκης των 89,6 δις ευρώ που κατατέθηκε το 2000 για την είσοδο της Ελλάδας στο ευρώ προσαυξημένης κατά 80% πλέον των τόκων που υπάρχει στην ΕΚΤ, αφού σε περίπτωση αποχώρησης από την Ευρωζώνη, επιστρέφεται η υφιστάμενη παρακαταθήκη και διαγράφεται αντίστοιχο ποσό δανείων με ισόποση καταβολή, πλέον του 60% του ΑΕΠ με αποτέλεσμα την απευθείας χρηματοδότηση της χώρας από την ΕΚΤ με την παροχή ρευστότητας μέχρι του παραπάνω ύψους για τη κυκλοφορία του εθνικού νομίσματος με βάση το χρυσό με τηρούμενες δύο προϋποθέσεις:
​α) το ότι το χρέος δεν θα ξεπεράσει το διπλάσιο της υφιστάμενης παρακαταθήκης στην ΕΚΤ πλέον του ποσού του 60% που αντιστοιχεί στο ΑΕΠ και
​β) ότι η διαφορά του χρέους από το ΑΕΠ δεν θα υπερβαίνει το 60% του ΑΕΠ
αφού ως κριτήριο σύγκλισης το 60% του χρέους προς το ΑΕΠ ίσχυε μονομερώς με τα εθνικά νομίσματα μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2001 έναντι στο διπλάσιο αθροιστικά με αυτό από την 1η Ιανουαρίου του 2002 της αρχικής παρακαταθήκης των 89,6 δις ευρώ προσαυξημένης κατά 80% πλέον των τόκων στην ΕΚΤ που είχε καταθέσει η χώρα για την συμμετοχή στην Ευρωζώνη.
Το παραπάνω δικαιολογεί και το ποσοστό του 120% του χρέους προς το ΑΕΠ της συμφωνίας της 27ης Οκτωβρίου 2011 καθόσον στο 60% του κριτηρίου σύγκλισης προστέθηκε το 60% της διαφοράς του χρέους προς το ΑΕΠ.
Το παραπάνω όμως είναι εσφαλμένο διότι αφενός μεν η διαφορά του χρέους από το ΑΕΠ στο 60% του ΑΕΠ προσδιορίζει το χρέος στο 160% του ΑΕΠ, αφετέρου δε διότι αφαιρέθηκε το 40% του ΑΕΠ του 2009 που αντιστοιχεί στην υπερκοστολόγηση κατά 90 δις ευρώ (της ζημίας από το Μνημόνιο) του χρέους του 2009 καθόσον τότε θα έπρεπε το ποσό των 90 δις ευρώ να πληρωθεί από τις δανείστριες χώρες της Ευρωζώνης προς τη δανειζόμενη Ελλάδα για τις ζημιές από το Μνημόνιο, δια να προστεθεί στη συνέχεια στα 150 δις ευρώ της υπερκοστολόγησης του ν. 3985/2011 στο σύνολο 240 δις ευρώ ήτοι υπερκοστολόγηση στο 80% του χρέους του 2009, έτσι ώστε να συμπεριληφθεί το 40% του ΑΕΠ στην υπερκοστολόγηση του 80% του χρέους στη συμφωνία της 27ης Οκτωβρίου 2011 ως αποδείχθηκε ανωτέρω για να μην πληρωθεί από την Τρόικα και έτσι μειώθηκε στο 120% το κλάσμα χρέος προς ΑΕΠ από το 160%, αφού στην αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να δώσουν στην Ελλάδα 90 δις ευρώ.
Το παραπάνω αποδεικνύεται και αν υπολογιστεί το ποσό της πίστωσης που δικαιούται η Ελλάδα από την 1η Ιανουαρίου 2010 και εντεύθεν και συγκεκριμένα:
​α) 200 δις ευρώ το λιγότερο από την υφιστάμενη παρακαταθήκη στην ΕΚΤ
​β) 200 δις ευρώ το λιγότερο για τη διαγραφή αντίστοιχου ποσού δανεισμού στην περίπτωση αποχώρησης και
​γ) 140 δις ευρώ περίπου που είναι το 60% του ΑΕΠ του 2009
σύνολο 540 δις ευρώ περίπου.
Δεδομένου ότι ο δανεισμός την 31η Δεκεμβρίου 2009 ήταν 300 δις ευρώ περίπου, υπήρχε υπόλοιπο δανεισμού 240 δις ευρώ, όση δηλαδή είναι και η υπερκοστολόγηση του χρέους κατά 240 δις ευρώ όπως αποδείχθηκε ανωτέρω σε σχέση με το δανεισμό του 2009, ενώ το 160% αναφέρεται στις σελίδες 6547, 6550, 6600 και 6608 του ν. 4021/2011 ως μέρος του γινομένου για τις εγγυήσεις που παρέχουν τα κράτη μέλη προς το EFSF για το άλλο δε 5% ως επιπρόσθετη εγγύηση εξόφλησης χρέους που αντιστοιχεί στις 500 μονάδες βάσης όπως τούτο περιγράφεται στη σελίδα 6506 του ν. 4021/2011.

8 Σχόλια to “​Η ΥΠΕΡΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ, ΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ 27ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011 ΚΑΤΑ 80% ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ”

DefenceNet - Πλήρης προπαρασκευή στην Τουρκία για επίθεση κατά της Ελλάδας (βίντεο)




27-12-2011 12:23:22

181

Όσο και αν η τουρκική πολιτική ηγεσία προσπαθεί να μας πείσει για τις αγαθές της προθέσεις είναι τελικά οι πράξεις της που προδίδουν τις αληθινές της βλέψεις. Έτσι μετά την έναρξη των παραδόσεων των πρώτων από τις 52 επιθετικές αμφίβιες γέφυρες Samur FNSS οι οποίες μπορούν να σβήσουν από το χάρτη σε λίγα λεπτά το εμπόδιο που λέγεται ποταμός Έβρος και την απόκτηση δεκάδων τεθωρακισμένων οχημάτων άρσης ναρκοπεδίου τύπου Keiler, οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις ολοκλήρωσαν πριν από λίγες ημέρες την παραλαβή 40 συστημάτων ακτοδρόμων βαρέως τύπου HGMS (Heavy Ground Mobility Systems).

Χάρις στους ακτοδρόμους αυτούς το τουρκικό Μηχανικό μπορεί να προετοιμάσει κατάλληλα το έδαφος για την μεταφορά των αρμάτων μάχης ή των άλλων βαρέων οχημάτων στην αντίπερα όχθη του ποταμού Έβρου, ενώ ανάλογης σημασίας είναι και η χρήση του συστήματος στις αποβατικές επιχειρήσεις για τις οποίες εκπαιδεύεται ο τουρκικός Στρατός απέναντι από την νήσο Χίο.

Τα συστήματα ακτοδρόμων βαρέως τύπου HGMS παραγγέλθηκαν στην βρετανική εταιρεία FAUN MV Ltd. και Iveco το 2008 έναντι 21,5 εκατ. ευρώ.

Τα συστήματα αυτά παραδόθηκαν μόνο και το τονίζουμε αυτό στις μονάδες Μηχανικού της 1ης Στρατιάς στην Αν. Θράκη. Οι ακτοδρόμοι της βρετανικής εταιρείας μπορούν να αντέξουν βάρος οχήματος μέχρι και 70 τόνους, ακόμα και σε μαλακό έδαφος (π.χ όχθη ποταμού ή ακτή) φέρονται επί των φορτηγών Trakker 8×8, της ιταλικής Iveco και χαρακτηρίζονται από την ευκολία χρήσης τους χάρις στο απλό και λειτουργικό σύστημα στρώσης που τα φορτηγά διαθέτουν.

Οι διάδρομοι είναι κατασκευασμένοι από κράματα αλουμινίου μεγάλης αντοχής με μήκος 54,7 μέτρα και πλάτος 4,5 μέτρα, το δε συνολικό εμβαδόν φτάνει τα 228 τετραγωνικά μέτρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά αυτή είναι η δεύτερη στην οποία ο τουρκικός Στρατός προβαίνει αφού πριν από μερικά χρόνια είχε αποκτήσει δέκα τέτοια συστήματα. Η διαρκής εμμονή των Τούρκων για την απόκτηση επιθετικών συστημάτων διάβασης κωλυμάτων, άρσης εμποδίων και συστημάτων που διευκολύνουν την διεκπεραίωση βαρέων τεθωρακισμένων οχημάτων έχει ένα και μόνο σκοπό την προετοιμασία των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων για την πραγματοποίηση επιθετικών ενεργειών.

Με την ελληνική πολιτική και οικονομική ελίτ εκτός όπου και χρόνου να εξυμνεί τον Ερντογάν και την κυβέρνηση του, η ηγεσία των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων προετοιμάζεται μεθοδικά για την υλοποίηση όποτε αυτό κριθεί των σχεδίων εισβολή ή στην καλύτερη των περιπτώσεων εκφοβισμού της ελληνική κυβέρνηση με την απόκτηση συστημάτων με καθαρά επιθετικό χαρακτήρα.

Θα άξιζε πραγματικά τον κόπο μετά τις εξηγήσεις που ζήτησε η ελληνική κυβέρνηση από την τουρκική για την ομολογία του πρώην Τούρκου πρωθυπουργού Μεσούτ Γιλμάζ περί εμπρησμού των ελληνικών δασών από πράκτορες της ΜΙΤ να ζητήσει νέες εξηγήσεις από την κυβέρνηση Ερντογάν για ποιους λόγους η Τουρκία αγοράζει συστηματικά τα τελευταία χρόνια υλικά για την πραγματοποίηση αποβατικών και αντιμετώπισης υδάτινων κωλυμάτων ;

Ακολουθούν βίντεο με τους ακτοδρόμους που παρέλαβε η Τουρκία και τις γέφυρες Samur

Τμήμα ειδήσεων defncenet.gr


4 υπουργοί κανένα έργο!Καυστικό άρθρο για το "υπουργικό κουαρτέτο" του ΥΕΘΑ

Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου 2011
Οι μέρες περνούν αλλά το “υπουργικό κουαρτέτο” στο ΥΕΘΑ δεν λέει να βάλει μπρος τις μηχανές για της ζωτικής σημασίας παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο ΥΕΘΑ. Η απλή διαχείριση των θεμάτων της Άμυνας ,δεν αρκεί. Η αναβλητικότητα των τελευταίων ετών,η πιστή εφαρμογή του …
δόγματος “δεν υπογράφω τίποτα για να μην μπλέξω” ,που κανονικά θα έπρεπε να αποτελεί αδίκημα,έχει δημιουργήσει πολλά αδιέξοδα στη λειτουργία των ΕΔ ,που απαιτούν άμεσες λύσεις.Το γεωπολιτικό παιχνίδι στη περιοχή μας φουντώνει ώρα με την ώρα ,απαιτώντας διαρκή παρακολούθηση,σχεδιασμό και παρουσία.

Ειδικός συνεργάτης με βαθειά γνώση των θεμάτων του ΥΕΘΑ αρθρογραφεί για το Onalert,κάνοντας καυστική είναι η αλήθεια κριτική στις “ημέρες” και τα “έργα” -που αναμένουμε- της τετράδας των πολιτικών που έχουν αναλάβει το “τιμόνι” της Άμυνας.

Ειδικού Συνεργάτη

Όταν την 11 Νοεμβρίου 2011 ανακοινώθηκε η σύνθεση της Κυβέρνησης Παπαδήμου ένα διάχυτο αίσθημα απορίας και έκπληξης ακολούθησε την αρχική ανακούφιση του Ελληνικού λαού για όσα απερίγραπτα από πλευράς πολιτικού πολιτισμού είχαν λάβει χώρα τις προηγηθείσες ημέρες. Δυστυχώς ο κ. Παπαδήμος υποχρεώθηκε από το καταρρέον πολιτικό κομματικό κατεστημένο να σχηματίσει ένα τερατώδες πολυάριθμο και συνεπώς σπάταλο Κυβερνητικό σχήμα. Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας όμως, ξεπεράστηκε κάθε όριο και δημιουργήθηκε ένα ετερογενές «σχήμα» με Υπουργό, δύο Αναπληρωτές Υπουργούς και ένα Υφυπουργό όταν ακόμα και ο Υφυπουργός αποτελεί πλεονασμό, διότι τα Επιτελεία είναι αυτά που διεκπεραιώνουν όλα τα θέματα με ευθύνη των Αρχηγών τους.


Η Κυβέρνηση έχει χαρακτηρισθεί «από τους πολιτικούς εταίρους» που την στηρίζουν, ως ειδικού σκοπού και περιορισμένου χρόνου (κακώς κατά την γνώμη μας) και δεν θα περιμέναμε ότι στο ΥΕΘΑ η πολιτική ηγεσία θα εμπλεκόταν σε θέματα με μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο χαρακτήρα. Βλέπουμε όμως μία απραξία που φθάνει στα όρια της «αφασίας» ακόμα και στην διαχείριση θεμάτων καθημερινότητας αλλά και άλλων σοβαρών ζητημάτων με οικονομικές προεκτάσεις που άπτονται της εθνικής προσπάθειας για την δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας. Διερωτόμαστε ποιο έργο συντελέσθηκε στο ΥΕΘΑ από την « τετραρχία» της πολιτικής ηγεσίας όταν μάλιστα αυτή έχει ενισχυθεί και με αδικαιολόγητα πολυπληθείς ομάδες συμβούλων (αλήθεια από πού πληρώνονται όλοι αυτοί;) Η καθυστερημένη για ένα μήνα κατανομή αρμοδιοτήτων δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για την συνολική απραξία και αδράνεια. Θα μπορούσε ο κύριος Υπουργός να αναλάβει την όλη ευθύνη μέχρι εκδόσεως των προεδρικών διαταγμάτων και οι φάκελοι των θεμάτων που φθάνουν στο γραφείο του από τα Επιτελεία να μην στοιβάζονται κατά δεκάδες στους φωριαμούς των υπασπιστών.


Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε γιατί δεν ξεκινούν οι διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε μία δομή δυνάμεων αντικαθιστώντας μία παρωχημένη, παρανοϊκή και αντιοικονομική οργάνωση .

Δεν είναι μακροπρόθεσμος στόχος το κλείσιμο στρατοπέδων που δεν εξυπηρετούν επιχειρησιακές ανάγκες. Αλλά ούτε και η αποτίμηση της όποιας περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων είναι άκαιρη.

Η παραχώρηση στρατοπέδων των Ενόπλων Δυνάμεων μπορεί με ανάλογη ανταποδοτικότητα να αποδώσει έσοδα στο Υπουργείο. Είναι πολλά τα θέματα στα οποία πρέπει άμεσα να ενσκήψει η πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ που δεν εμπίπτουν στον χρονικό ορίζοντα της.

Αναφερόμαστε όμως στα σημαντικότερα.

Η αποτελεσματική συντήρηση των κυρίων υλικών προκειμένου να είναι σε πλήρη επιχειρησιακή κατάσταση και να είναι χρηστικά είναι ένα από τα προβλήματα στα οποία το Υπουργείο πρέπει να δώσει λύσεις άμεσα.

Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι οι η Στρατιωτική Ιεραρχία κάνει ότι μπορεί και υπερβάλει εαυτούς. Υπάρχουν όμως και ζητήματα που απαιτούν πολιτική βούληση. Σε ότι αφορά στην Αμυντική Βιομηχανία ακόμα και σε αυτή την ζοφερή οικονομική κατάσταση ο αρμόδιος πλέον Αναπληρωτής Υπουργός ας βάλει κάποιες βάσεις για να την «ξυπνήσει από τον λήθαργο» και να δώσει μία ελπίδα σωτηρίας στους χιλιάδες εργαζομένους σε αυτή. Σκόπιμα αφήσαμε τελευταίο τι θέμα του φρονήματος του προσωπικού.

Δεν είναι μόνο ευθύνη των Αρχηγών των Επιτελείων η ανύψωση του φρονήματος του προσωπικού των ΕΔ, είναι πρωτίστως ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας. Πως θα αξιολογήσει το σύνολο του προσωπικού τον Υπουργό (που όπως έχει πει μπορεί να υπάρχουν 14 αναπληρωτές και υφυπουργοί αλλά ένας διοικεί το υπουργείο) από πλευράς αξιοκρατίας όταν δεν έχει ασχοληθεί με τίποτα άλλο από πλευράς προσωπικού αλλά μόνο με την εσπευσμένη (γιατί άραγε) μετάθεση αξιωματικού πρώην σε θέση εξωτερικού χωρίς να πληρούνται τα βασικά κριτήρια οι υποχρεωτικές διατάξεις σχετικής παγίας διαταγής (έστω και αν η διάταξη ήταν φωτογραφική).

Αλλά και ο Ελληνικός λαός βλέπει ότι οι «κομματάρχες» και οι παρατρεχάμενοι ακόμα και σε τέτοιου είδους κυβερνήσεις ,ευμερούν.

Δυστυχώς η όλη «ενεργητικότητα» του «σχήματος» των τεσσάρων καταναλώθηκε μέχρι τώρα σε τακτοποίηση των υπουργικών γραφείων όπως χαλιά, έπιπλα, τοποθέτηση γυάλινης πόρτας ( στο συγκρότημα των γραφείων του κ. Γεωργίου) νέες πινακίδες με τίτλο υπουργείο εθνικής άμυνας. Αλλά πολύ «σοβαρή και επίπονη» εργασία ήταν η επιλογή προσωπικού για στελέχωση των στρατιωτικών γραφείων, υπασπιστές κλπ. Πληροφορούμαστε ότι είναι απίστευτος ο αριθμός που κλήθηκε να στελεχώσει το στρατιωτικό γραφείο του υπουργού ως μία άλλη κάθοδος των μυρίων. Μαζί με όλα αυτά όλοι αναλώθηκαν σε επιλογή οχημάτων Μερσεντές, συνοδευτικών ασφάλειας κλπ


Θα περιμέναμε ότι μετά την κατανομή αρμοδιοτήτων όλοι τους θα ανασκουμπώνονταν και θα ξεκινούσαν δουλειά. Αντί αυτού όμως και οι τέσσερεις άρχισαν με ακατάσχετη μανία τα ταξίδια και τις επισκέψεις σε μονάδες. Βούτηξαν ελικόπτερα, αεροσκάφη, φρεγάτες υποβρύχια και φόρεσαν κι αεροπορικά μπουφάν αρκεί να έχουν μία φωτογραφία. Είναι πραγματικό τραγικό ότι ο πολύπαθος φορολογούμενος πολίτης που τον ισοπέδωσαν με την κυβερνητική ανικανότητά τους τόσα χρόνια να υποχρεώνεται να βλέπει τώρα τους «σωτήρες του» να διεξάγουν έναν ανέξοδο (γι’ αυτούς) αλλά δαπανηρότατο για τον πολίτη προεκλογικό αγώνα.( Αλήθεια πόσοι άλλοι συνάδελφοι τους βγάζουν φωτογραφίες με υπαλλήλους των υπουργείων τους….ΟΥΔΕΙΣ ΔΙΟΤΙ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ). Με τόσα ταξίδια πότε ασχολούνται με τα θέματα της αρμοδιότητας τους. Το κακό είναι ότι δεν αφήνουν και τους Αρχηγούς των Επιτελείων να εργασθούν καθόσον με βάση το πρωτόκολλο είναι υποχρεωμένοι να τους συνοδεύουν. Βέβαια εκτός από τα «υπηρεσιακά/ προεκλογικά» έχουμε και τα ιδιωτικά ταξίδια του κ. Υπουργού που όμως αν και ιδιωτικά συνοδεύεται και από τους δύο βασικούς του συνεργάτες. Αλήθεια πότε θα μελετήσει σε βάθος κάποιο θέμα.

Θα θέλαμε ειλικρινά με καλή προαίρεση να κάναμε ένα απολογισμό του έργου των πρώτων ημερών της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΘΑ. Ψάξαμε αλλά είχαμε δυσχέρεια να βρούμε …έργο !

Ελευθερη σκεψη: Ο Βενιζέλος και η «μπέμπα» με τα λεφτά του… λαού

Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2011

Ρεπορτάζ: Νίκος Καλαμπάκας

Ήταν 13 Οκτωβρίου του 2009 όταν ο τότε υπουργός Εσωτερικών, Γ. Ραγκούσης αναλάμβανε να ενημερώσει τον ελληνικό λαό, πως με εντολή του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου, όλοι οι Έλληνες βουλευτές και οι κρατικοί αξιωματούχοι, θα μετακινούνται στο εξής με αυτοκίνητα που δεν θα ξεπερνούν τα 1600 κυβικά.

Τότε, στις δηλώσεις του, ο Ραγκούσης είχε πει: «η κυβέρνηση έλαβε εντολή από τον ελληνικό λαό να τα αλλάξει όλα και αυτό θα κάνει, ξεκινώντας από το μείζον ζήτημα του περιορισμού της σπατάλης».

Και τελικά, δεν το έκανε…
Για κάποιο λόγο που ακόμα δεν μάθαμε, αυτό δεν εφαρμόστηκε τότε και φτάσαμε στις 14 Σεπτέμβρη του 2011, όταν οι βουλευτές ψήφισαν ομόφωνα πρόταση του προέδρου της Βουλής, κ. Φίλιππου Πετσάλνικου σύμφωνα με την οποία τα αυτοκίνητα που χορηγούνται με τη μέθοδο λίζινγκ στους βουλευτές της Αθήνας δεν θα ξεπερνούν τα 1400 κυβικά ενώ εκείνα που χορηγούνται στους βουλευτές της περιφέρειας δεν θα ξεπερνούν τα 1800 κυβικά.

Μάλιστα, ο κύριος Πετσάλνικος τόνισε πως με το μέτρο αυτό η κυβέρνηση θα εξοικονομήσει περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος «ζύγισε» μάλλον παραπάνω τις αντιδράσεις του κόσμου στις συνεχόμενες εξαγγελίες νέων μέτρων και αποφάσισε να μετακινείται με ένα αυτοκίνητο το οποίο θα μπορούσε άνετα να κάνει βόλτες στα πεδία μάχης της Παλαιστίνης και της Λιβύης…

Το νέο αυτοκίνητο του υπουργού Οικονομικών, είναι σχεδιασμένο να φέρει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον χώρο της θωράκισης. Η BMW 7 Series High Security, αποτελεί τη «ναυαρχίδα» των αυτοκινήτων ασφαλείας της BMW. Είναι το πρώτο θωρακισμένο μοντέλο παγκοσμίως που φέρει πιστοποίηση επιπέδου B7 και για τα κρύσταλλα.

Εσωτερικά το αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει όλες τις ανέσεις στον κάτοχό του. Η λέξη χλιδή, δεν αποτυπώνει όσα μπορεί να διαθέτει κάποια έκδοση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Δερμάτινα καθίσματα, τηλεοράσεις, δορυφορικά συστήματα, είναι μερικές από τις ανέσεις που απολαμβάνει ο κάτοχός τους.

Ωστόσο, για να φτάσει η αξία ενός τέτοιου αυτοκινήτου στις 750.000 ευρώ, χρειάζονται κι άλλα…
Η 7 Series, είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει σε επιθέσεις κάθε τύπου οπλοπολυβόλων. Η «πανοπλία» του αποτελείται από έναν εξαιρετικά ισχυρό χάλυβα, και χρησιμοποιεί το αμάξωμα ως ένα δεύτερο επίπεδο προστασίας.

Η BMW έχει σχεδιάσει τα αυτοκίνητα αυτά, ώστε να μην έχουν κανένα πρόβλημα εφόσον κάποιος πραγματοποιήσει επίθεση με τα εξής όπλα: Μ16, Heckler & Koch G3, Steyer AUG, Kalashnikov RPK-74, Kalashnikov AK-47, FN FAL και Steyer AUG είναι τα όπλα που χρησιμοποιήθηκαν από την εταιρία στις δοκιμές της αλεξίσφαιρης προστασίας του αυτοκινήτου. Στις δοκιμές, το αυτοκίνητο ανταποκρίθηκε θετικά σε επιθέσεις από εκρηκτικές ύλες αλλά και χειροβομβίδες.

Μάλιστα, η BMW ξέροντας ποια είναι τα πιο αδύνατα σημεία ενός αμαξιού, έχει καταφέρει να θωρακίσει έξτρα τα παράθυρα, το αμάξωμα και τις πόρτες της BMW 7 Series High Quality.

Καταλαβαίνει κανείς εύκολα πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται από πάρα πολύ VIP πρόσωπα, τα οποία φοβούνται για τη ζωή τους και όχι από βουλευτές ή αξιωματούχους κρατών. Εκτός πια κι αν ο κύριος Βενιζέλος το επέλεξε προκειμένου να προστατευθεί από τυχόν επιθέσεις με γιαούρτια ή πέτρες.
Επίσης, να σημειώσουμε πως από το 1,5 εκατ. που κατάφερε η κυβέρνηση να εξασφαλίσει από όλα του βουλευτικά Ι.Χ., τα μισά πήγαν για την «μπέμπα» του κυρίου Βενιζέλου.
Τέλος, καλό θα ήταν να αναρωτηθεί πόσο πρέπων είναι, μετά από μια τηλεδιάσκεψη με την τρόικα στην οποία αποφάσισαν από κοινού να «ξεζουμίσουν» ακόμα περισσότερο τον Ελληνικό λαό, να μπαίνει μπροστά στις κάμερες σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο χωρίς καμία ντροπή.

Στην φωτογραφία που ακολουθεί φαίνεται το μοντέλο της BMW το οποίο έχει δεχθεί τις σφαίρες των παραπάνω τύπων οπλοπολυβόλων. Όπως βλέπετε, καμία δεν μπόρεσε να το διαπεράσει…

newsbomb.gr

Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2011

Η τρανή απόδειξη! Η Γενοκτονία δεν έγινε «κατά λάθος»

Η τρανή απόδειξη! Η Γενοκτονία δεν έγινε «κατά λάθος»

Πρωτοφανής αντίδραση της Μόσχας κατά της "ελληνικής διοίκησης"

24-12-2011 20:34:17
Η πρώτη "απότομη" αντίδραση της Μόσχας στα συμβαίνοντα τα τελευταία δύο χρόνια στην χώρα, ήρθε με αφορμή την προφυλάκιση του ηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου Εφραίμ, ο οποίος πρόσφατα έγινε δεκτός με τιμές αρχηγού κράτους στην Ρωσίας και περιόδευσε σε ολόκληρη την χώρα προκαλώντας "πυρετό ορθοδοξίας" απ'όπου και αν περνούσε.
Η αντίδραση ήρθε από το πανίσχυρο "Ίδρυμα του Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτοκλήτου" το οποίο εξέφρασε την «βαθιά ανησυχία» του σχετικά με την προφυλάκιση, με αποψινή ανακοίνωση, αλλά προχώρησε και ακόμα περισσότερο με μία παρέμβαση που μπορεί δείχνει ότι η Μόσχα είναι αποφασισμένη εφεξής να λέει «τα σύκα, σύκα και την σκάφη, σκάφη»: χαρακτήρισε το γεγονός «ανεπίτρεπτη πολιτικοποίηση μιας δικαστικής απόφασης».

Το Ίδρυμα- που είναι εξαιρετικά ισχυρό στην Μόσχα, με μεγάλη επιρροή στο Κρεμλίνο και θεωρείται ότι εκφράζει προσωπικά τον Ρώσο πρωθυπουργό Β.Πούτιν, ασκώντας κατ'αυτό τον τρόπο μεγάλη επιρροή στα εκκλησιαστικά και ιδεολογικά πράγματα της μετασοβιετικής Ρωσίας – αναφέρει στην ανακοίνωση-κεραυνό ότι «παρόμοιες δικαστικές αποφάσεις μπορούν να εξηγηθούν μόνο από τις πολιτικές δεσμεύσεις ορισμένων κύκλων της ελληνικής διοίκησης, οι οποίοι επιθυμούν κατ' αυτόν τον τρόπο να επιδείξουν στη Δύση την ετοιμότητά τους να προχωρήσουν στην άρνηση των αρχών οργάνωσης της πνευματικής ζωής, που έχουν κατοχυρωθεί στο ελληνικό Σύνταγμα».
Η ανακοίνωση, είναι σαφές ότι αναφέρεται στην πολιτική εκχώρησης των πάντων στα δυτικά κέντρα και της πλήρους εξάρτησης "ορισμένων κύκλων της ελληνικής διοίκησης"  να προχωρήσουν σε "συνταγματικές εκπτώσεις" για να εξυπηρετήσουν δυτικούς κύκλους1

Το ρωσικό Ίδρυμα απευθύνεται στην Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, τον Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο, στους προκαθημένους όλων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, καθώς και όλους τους ορθοδόξους, ζητώντας τους να υπερασπιστούν τον ηγούμενο Εφραίμ, «ο οποίος υφίσταται διώξεις δυσανάλογες» της δικαστικής διαδικασίας.
Αναφέρεται επίσης στο γεγονός ότι αυτές ακολούθησαν αμέσως μετά την επιστροφή του ηγουμένου Εφραίμ από τη Ρωσία, όπου είχε συνοδεύσει την Τίμια Ζώνη, η οποία μεταφέρθηκε για πρώτη φορά στη Ρωσία, έπειτα από πρωτοβουλία του Ιδρύματος του Αποστόλου Ανδρέου και την προσκύνησαν περισσότεροι από τρία εκατομμύρια Ρώσοι πιστοί.

Στη σχετική ανακοίνωση, καλείται η ελληνική κυβέρνηση και οι ελληνικές Αρχές να εγγυηθούν «αντικειμενική, απροκατάληπτη, έντιμη και δημοκρατική δίκη», ζητώντας να γίνουν σεβαστοί και οι ανθρωπιστικοί λόγοι της κλονισμένης υγείας του ηγουμένου Εφραίμ.
Τα παραπάνω είναι πρωτοφανή και δείχνουν ότι με αφορμή την προφυλάκιση του ηγούμενου Εφραίμ, έρχεται στην επιφάνεια μια τεράστια γεωστρατηγική σύγκρουση, επί ελληνικού εδάφους, μεταξύ της Ρωσίας και Δύσης. Η επάνοδος του Β.Πούτιν στην εξουσία θα αλλάξει πολλά και αυτό άρχισε ήδη να φαίνεται...

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr