Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009

Αιρετικές σκέψεις & απάντηση

Αιρετικες σκεψεις για την «εθνικη ιδεολογια» του σχολειου (Αυγη,27.3.2009)

27/03/2009, 11:40 μμ 
Κατηγορίες: Νασος Θεοδωριδης | Ετικέτες: αντιεθνικισμος

ΤΟΥ ΝΑΣΟΥ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗ

Δυστυχώς, το ελληνικό σχολείο είναι ακόμα παγιδευμένο στην εθνικιστική προπαγάνδα του 19ου αιώνα, δηλαδή σε εθνικούς μύθους που κατ’ ουσία νομιμοποιούν τη θυσία πολύτιμων ζωών χάριν άψυχων εδαφών και που δικαιολογούν ηθικά πολέμους σαν αυτούς που διεξήγε συστηματικά ο ελληνικός στρατός στις αρχές του εικοστού αιώνα αιματοκυλίζοντας τα Βαλκάνια σε περιοχές όπου το ελληνικό στοιχείο αποτελούσε ισχνή μειοψηφία. Η παραχαραγμένη ιστορία που μας διδάσκουν ονομάζει απελευθερωτικούς όλους τους πολέμους του ελληνικού κράτους και άρα εμφανίζει στρεβλά ως αμυντική την επεκτατική των κρατικών συνόρων εθνική πολιτική. Διαιρεί τον κόσμο σε «εμάς» τους Έλληνες και τους «άλλους» λαούς, αποδίδοντας σε «εμάς» τους Έλληνες μόνο δίκαια, ενώ στους «άλλους» δολοπλοκίες και «συμφέροντα».

Αν όλα αυτά δεν είχαν πολιτικές επιπτώσεις στη διαμόρφωση αντιλήψεων περί εξωτερικής πολιτικής, θα μπορούσαμε να παραπέμψουμε το θέμα αποκλειστικά στους αρμόδιους επιστήμονες. Από τη στιγμή όμως που μια τέτοια πλύση εγκεφάλου έχει ορατές παρενέργειες που συνίστανται π.χ. στη δημιουργία «εδραίας πεποίθησης» των πολιτών ότι είναι τάχα αυτονόητο κυριαρχικό «δικαίωμα» η επέκταση στα 12 μίλια (λες και το Αιγαίο δεν είναι κλειστή θάλασσα) ή ότι υφιστάμεθα «ταπεινωτικές» παραβιάσεις του εναέριου χώρου (όταν η Ελλάδα είναι εκείνη που έχει παρανόμως επεκτείνει στον αέρα τα 6 μίλια σε 10) ή ότι είναι προσβλητική για τους Έλληνες η απολύτως θεμιτή αξίωση της Δημοκρατίας της Μακεδονίας να ονοματίζει τον εαυτό της όπως εκείνη επιθυμεί (και όχι όπως επιτάσσουν οι κήνσορες της ελληνικής εθνικοφροσύνης), τότε η ριζοσπαστική Αριστερά δεν μπορεί να παραμένει απαθής χωρίς να λαμβάνει πολιτικές πρωτοβουλίες που θα ταράξουν τα νερά.

Και ακριβώς επειδή το σχολείο διδάσκει εθνική ιδεολογία (δηλαδή μυθολογία αντί για ιστορία) έχει σφιχταγκαλιάσει και τον μιλιταριστικό θεσμό των παρελάσεων. Ο Ιωάννης Μεταξάς ασφαλώς θα είχε πεθάνει ήσυχος, αν μπορούσε να φανταστεί ότι μετά τον θάνατό του οι πολυαγαπημένες του μαθητικές παρελάσεις, το «έργο της καρδιάς του», θα συνέχιζαν να θεωρούνται αναπόσπαστο στοιχείο της εθνοκεντρικής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο σωβινισμός έχει ριζώσει τόσο βαθιά στα εκπαιδευτικά μας πράγματα ώστε ουδείς μοιάζει να αναρωτιέται για το νόημα της επετειακής μεταμφίεσης των μαθητών σε κουρδιστά στρατιωτάκια, κατά την οποία τα παιδιά καλούνται να… συμπορευτούν με τον στρατό και τα σώματα ασφαλείας. Μέσα από τις παρελάσεις, είτε τις στρατιωτικές είτε τις μαθητικές, το έθνος που έγινε κράτος προβάλλει την ύπαρξη εξωτερικής «απειλής από τους εχθρούς μας», για να κρύψει τα συμφέροντα της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ηγεμονίας της κυρίαρχης τάξης.

Αναμφίβολα μπορεί να διαγνώσει κανείς μέσα στην ιστορία του ανθρώπινου βίου πολλά πραγματικά είδη συμφερόντων (π.χ. ατομικό, ταξικό, κλαδικό,), αλλά θα ήταν ανορθολογικό να υποστηριχτεί ότι υφίσταται αυτοτελής «έννοια εθνικού συμφέροντος». Ουδέποτε είναι δυνατόν να ταυτίζονται εκ των προτέρων τα συμφέροντα ποικίλων και κοινωνικά ετερόκλητων ομάδων που αυθαίρετα έχουν «ενταχτεί» από την κρατική εξουσία σε ένα «έθνος-κράτος» (και μάλιστα χωρίς να ερωτηθούν επ’ αυτού, αφού η υπηκοότητα τους προκύπτει συνήθως αυτοδικαίως από το ΤΥΧΑΙΟ γεγονός της γέννησης τους σε ένα συγκεκριμένο τόπο). Σε αντίθεση με τα όσα λέει η χονδροκομμένη σχολική προπαγάνδα, τα «έθνη» (και άρα και το ελληνικό) δεν είναι προαιώνια και αναλλοίωτα, αλλά δημιουργήθηκαν από τα κράτη για λόγους πρακτικούς, διοικητικούς και οικονομικούς, όπως π.χ. η διευκόλυνση στην εξάπλωση του εμπορίου και η δυνατότητα άσκησης στρατολογικής πολιτικής εκ μέρους του κράτους. Άρα, η αποδόμηση της εθνικής ιδεολογίας αποτελεί πρώτιστο καθήκον μιας αντι-συστημικής αριστεράς.

Ο Νάσος Θεοδωρίδης είναι δικηγόρος και μέλος του Τμήματος Δικαιωμάτων του ΣΥΝ

http://kokkinoprasinodiktyo.wordpress.com/category/νασος-θεοδωριδης/

Σχόλια

Κε Θεοδωρίδη διάβασα το άρθρο σας με θέμα τον αντιεθνικισμό και ήταν πράγματι «πρωτοποριακό» αλλά έχω και πολλές απορίες. Λέτε ότι ο Ελληνικός στρατός αιματοκύλισε τα βαλκάνια σε περιοχές όπου το Ελληνικό στοιχείο αποτελούσε ισχνή μειοψηφία. Δηλαδή ο Βουλγαρικός και ο Τούρκικος στρατός όπως υπονοείται ήταν εθνικοαπελευθερωτικοί στρατοί, και εμείς τους αδικήσαμε. Η παραχαραγμένη ιστορία μας διαιρεί τον κόσμο σε «εμάς» τους Έλληνες και τους άλλους λαούς, και αποδίδει σε εμάς τους Έλληνες μόνο δίκαια, ενώ στους «άλλους» δολοπλοκίες και «συμφέροντα». Ενώ η ιστορία που διδάσκουν οι γείτονες μας οι Βούλγαροι οι Τούρκοι, σλαβομακεδόνες που αυτοονομάζονται «Μακεδόνες» είναι πολύ αντικειμενική και σωστή. Οι τελευταίοι μάλιστα μιλούν Σλαβική γλώσσα, ίδια με τα Βουλγάρικα, ενώ οι Αρχαίοι Μακεδόνες μίλαγαν Ελληνικά. Πράγμα αναμφισβήτητο που το δείχνουν οι ανασκαφές τα ευρήματα και αναγνωρίζουν όλοι οι αρχαιολόγοι. Οι σλάβοι ήλθαν στην Βαλκανική τον 6ο με 7ο αιώνα μετά Χριστόν και όπως διδάσκουν στην ιστορία τους ανάγκασαν τους Μακεδόνες δια της βίας να αλλάξουν την γλώσσα τους και να μιλούν Βουλγάρικα. Μάλιστα τους είχαν εξαπατήσει και νόμιζαν ότι ήταν Βούλγαροι. Αλλά ευτυχώς φρόντισε ο ανανεωτικός Κομμουνιστής ΤΙΤΟ, η Γιόσηφ Μπρόζ όταν έγινε αυτοκράτορας της Γιουγκοσλαβίας να τους το θυμίσει. Και έκτοτε όλοι ομόθυμα αναγνώρισαν το λάθος τους, και από Βούλγαροι έγιναν Μακεδόνες. Και πράγματι όλοι αυτοί οι ανεγκέφαλοι σε όλον τον κόσμο που έχουν θεσμοθετήσει τα 12 μίλια ως κυριαρχικά δικαιώματα του κάθε κράτους στην θάλασσα είναι προβοκάτορες που το κάνουν για να καταστρέψουν το φιλειρηνικό κράτος της Τουρκία, και βοηθήσουν το Ελληνικό απαράδεκτο ιμπεριαλιστικό κράτος. Αλήθεια είναι αυτοί οι Έλληνες τόσον σωβινιστές και φασίστες σαν τον Μεταξά και θέλουν να κάνουν παρελάσεις και να θυμίζουν την διαστρεβλωμένη ιστορία τους, όταν όλοι οι άλλοι Βαλκανικοί λαοί την ημέρα της Εθνικής τους εορτής αυτομαστιγώνονται για να εξιλεωθούν για τα αμαρτήματα που έκαναν οι πρόγονοι τους με τις στρατιωτικές τους κατακτήσεις. Ιδιαίτερα η Τουρκία όταν εορτάζει την εθνική της απελευθέρωση, η οποία είναι η νίκη κατά των Ελλήνων ιμπεριαλιστών το 1922 στην Μ. Ασία, δεν κάνει παρέλαση αλλά καταθέτουν στεφάνια έξω από το Πατριαρχείο της Ορθόδοξης εκκλησίας. Επίσης καταθέτουν στεφάνια στο μνημείο του ΚΟΥΡΔΟΥ Άγνωστου Στρατιώτη και λειτουργία στο Μεγάλο Τζαμί στα ΚΟΥΡΔΙΚΑ. Διότι ο στρατός του Κεμάλ Ατατούρκ που νίκησε τους Έλληνες ήταν κατά 90% από Κούρδους. Και στα σχολεία τους διδάσκουν ότι ανάμεσα στα τόσα καλά που έκανε ο Κεμάλ, έκανε ένα πολύ μεγάλο κακό, έβαλε φωτιά και έκαψε την Σμύρνη και τα στρατεύματα του βιαιοπραγούσαν πάνω στους άμαχους για να αναγκάσουν τους Χριστιανικούς πληθυσμούς, οι οποίοι ήταν εγκαταστημένοι στην περιοχή πάνω από 2500 χρόνια να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους για χάριν των Τούρκων οι οποίοι εγκαταστάθηκαν στην περιοχή εδώ και 900 χρόνια. Τους εξηγούν όμως ότι αυτό το έπαθαν γιατί δεν είχαν πατρίδα. Και θεωρούσαν πατρίδα τους την πατρίδα που κάποιοι άλλοι είχαν κατακτήσει διοικούσαν και είχαν κάνει δική τους. ΑΥΤΑ ΠΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΤΡΙΔΕΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΕΣ, γίνονται πρόσφυγες στην ίδια την πατρίδα τους, είναι τα αθύρματα της ιστορίας. Ευτυχώς εσείς δεν είσαστε ακόμη όμοιος τους στην πράξη. Σας καλύπτει ο Αμερικάνικος στρατός και η PAX AMERIKANA. Σκέπτομαι εάν «ό μη γένοιτο» χρειασθεί να πολεμήσετε και εσείς γι αυτούς τους λόγους εκάναμε την τύχη μας. Αλλά εάν τυχόν η ανθρωπιστική εκπαίδευση των Τούρκων την οποία περιγράφουμε παραπάνω, και στην οποία κάνουν εντατικά μαθήματα δεν είναι αποδοτική τότε τι μπορεί να συμβεί? Σας βλέπω να σας κάνουν «Γιουσουφάκι» εκτός και εάν αυτό σας αρέσει. Γνωρίζεται τι είναι τα γιουσουφάκια? Eάν όχι διαβάστε τον Καζαντζάκη. Τότε όμως να μας το πείτε για να καταλάβουμε καλά τα γραπτά σας .

ΣΠ. ΔΑΝΑΛΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου