Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

20100128 Πόσο κοστίζουν τα μπλόκα των αγροτών στην οικονομία

Πόσο κοστίζουν τα μπλόκα των αγροτών στην οικονομία

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2010 07:00
Στ. Σαράντης, Β. Βεγίρη, Ν. Μπέλλος, 2188 λέξεις, ΚΛΑΔΟΙ - ΦΟΡΕΙΣ
URL: http://www.naftemporiki.gr/news/redirstory.asp?id=1770874


Αμετακίνητοι παραμένουν οι αγρότες από τα μπλόκα σε πολλά σημεία της χώρας.
Ανοικτό για 14η μέρα παραμένει το μέτωπο των αγροτικών κινητοποιήσεων, με τους αγρότες να μην καλύπτονται μόνο από το θεσμικό «πακέτο», που εξήγγειλε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή, εμμένοντας στην ικανοποίηση των οικονομικών τους αιτημάτων, με ατελέσφορη μέχρι τώρα την προσπάθειά τους για σύμπτυξη μιας ενιαίας έκφρασης.

Ομιλία της κας Μπατζελή στους νέους αγρότες.
Παρά τη μακρά διάρκεια και τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, τροφή στη συνέχιση των κινητοποιήσεων μάλλον δίνει η νέα, ανεπίσημη μέχρι στιγμής «προσφορά» της κυβέρνησης, για επίσπευση της καταβολής της επιστροφής του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) για το αγροτικό πετρέλαιο, αλλά και τα «σενάρια» περί αλλαγής του τρόπου υπολογισμού του ΕΦΚ. Αφορά χρήματα εγγεγραμμένα στον κρατικό προϋπολογισμό, που επρόκειτο να δοθούν το ερχόμενο καλοκαίρι.

Οι κινήσεις αυτές δίνουν λαβή σε απόψεις, ότι η συνέχιση των κινητοποιήσεων θα εξαναγκάσει τελικά την κυβέρνηση να ανοίξει τα κρατικά ταμεία ή, τέλος πάντων, να δώσει κάτι, προκειμένου να διευκολύνει την αποχώρηση από τα μπλόκα των προσκείμενων σε αυτήν αγροτών.

Παράλληλα, τροφοδοτούν τη ρευστότητα που άρχισε να παρατηρείται από χθες στις τάξεις των επικεφαλής των μπλόκων για το μέλλον των κινητοποιήσεων.

Ατελέσφορες συναντήσεις

Πάντως, από πλευράς υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης -το οποίο σημειωτέον ύστερα από 115 μέρες απέκτησε χθες νέο γενικό γραμματέα, το Γιώργο Κανελλόπουλο- αποκλείστηκε για άλλη μια φορά η χορήγηση οποιασδήποτε πρόσθετης οικονομικής παροχής.

Και οι δύο συναντήσεις που είχε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή, με αντιπροσωπείες της Πανελλήνιας Ενωσης Κτηνοτρόφων (ΠΕΚ) και της Πανελλήνιας Ενωσης Νέων Αγροτών (ΠΕΝΑ), απέβησαν άκαρπες.

Στους μεν κτηνοτρόφους, η κα Μπατζελή απέκλεισε τη χορήγηση οποιασδήποτε οικονομικής ενίσχυσης, ενώ άφησε ανοικτά προς εξέταση τα θεσμικά αιτήματα του κλάδου.

Επειτα από αυτό, οι εκπρόσωποι του ΠΕΚ δήλωσαν απογοητευμένοι, γνωστοποιώντας ότι στις συσκέψεις που θα ακολουθήσουν και την ολομέλεια των προέδρων των κτηνοτροφικών συλλόγων της χώρας, που θα γίνει στη Βέροια ή την Κοζάνη, θα καθοριστούν τα επόμενα βήματα κινητοποίησης του κλάδου.

Οσον αφορά στους νέους αγρότες, η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δήλωσε ότι δεν υπάρχουν παραπάνω από αρχικά εγκριθέντα 100 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα ενίσχυσης νέων αγροτών, τα οποία προκρίνει να ανακατανεμηθούν στους υποψηφίους ένταξης στο πρόγραμμα, που συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία και από τους δύο κύκλους (προκηρύξεις) υποβολής αιτήσεων, μέχρις εξάντλησης του εν λόγω ποσού. Στην περίπτωση που ενταχθούν περισσότεροι από εκείνους που είχε αποφασισθεί αρχικά, τότε το ποσό της ενίσχυσης θα μειωθεί, είπε η κα Μπατζελή.

Οι θέσεις της υπουργού περισσότερο ενέτειναν, παρά καθησύχασαν, τον αναβρασμό που υπάρχει στις τάξεις των νέων αγροτών, ορισμένοι εκ των οποίων δήλωσαν πως θα στραφούν δικαστικά κατά του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Νέα παρέμβαση του πρωθυπουργού

Νέα έκκληση προς τους αγρότες απηύθυνε χθες ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος, στη διάρκεια της συνάντησής του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια, αναγνώρισε ότι ο αγροτικός τομέας και οι αγρότες έχουν πολλά προβλήματα, τα οποία όμως, όπως είπε, δεν λύνονται με τα μπλόκα, αλλά μέσα από το διάλογο και με διάθεση όλων να κάνουν μεγάλες ανατροπές.

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Θεόδωρος Πάγκαλος, σε δηλώσεις του επισήμανε ότι η κυβέρνηση θα βοηθήσει να αυξηθεί η ρευστότητα των αγροτών, αν και νέο χρήμα δεν υπάρχει, διευκρίνισε.

Από τους έντεκα στόχους, που είχε εξαγγείλει προεκλογικά ο πρωθυπουργός, οι 9,5 -γιατί ο ένας έχει δύο σκέλη- έχουν ήδη ικανοποιηθεί σύμφωνα με τον κ. Πάγκαλο, ενώ από τα επτά αιτήματα όσων είναι στα μπλόκα έχουν ικανοποιηθεί από την κυβέρνηση τα πέντε. Ο καθένας λοιπόν βλέπει πού υπάρχει η αδιαλλαξία, υπογράμμισε ο κ. Πάγκαλος.

Ο Αλ. Αλαβάνος

«Τα μπλόκα στους δρόμους, οι δίκαιοι αγώνες των αγροτών, τα κυκλοφοριακά οδοφράγματα σε όλη τη χώρα, είναι μόνο ένας πρόλογος στο σκληρό θρίλερ που ενδέχεται να ακολουθήσει στην Ελλάδα της κρίσης», δήλωσε ο Αλέκος Αλαβάνος από τη Θεσσαλονίκη, κατά την ομιλία του σε εκδήλωση στην οποία παρουσιάστηκε το νέο τεύχος του περιοδικού «Ενεκεν».

Με το ίδιο σκεπτικό, ο κ. Αλαβάνος εκτιμά ότι και οι αντιδράσεις ενάντια στην κινητοποίηση των αγροτών «είναι σαφής προειδοποίηση για το ενδεχόμενο συγκρούσεων ανάμεσα σε διαφορετικές δυνάμεις, σε περίπτωση που απέναντι στη διαλυτική για την κοινωνία πολιτική της κυβέρνησης δεν αναδειχθεί μια κάθετη, εναλλακτική και συγκροτημένη πολιτική για ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη».

Στο πλαίσιο αυτό, κατά τον ίδιο, άμεσο χρέος της Αριστεράς είναι να αντιπαραθέσει μια γραμμή ενοποίησης των αγώνων, συμμαχίας, συμπόρευσης και αλληλεγγύης, «απέναντι στην τακτική κυβέρνησης και συστήματος να οξύνουν αντιθέσεις μεταξύ τάξεων και πολιτών, προκειμένου να απομονώνουν, να δυσφημούν και να σπάνε κάθε αγώνα».

ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ

ΕΒΕΘ: Στα 440 εκατ. φτάνει η ζημιά

Θεσσαλονίκη

Στα 440 εκατ. ευρώ ανέρχεται μέχρις στιγμής η ζημία που έχουν υποστεί, εξαιτίας των αγροτικών κινητοποιήσεων, μόνο οι επιχειρήσεις - μέλη του ΕΒΕΘ (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης), σύμφωνα με σχετική έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου η Palmos Analysis.

Μία στις τρεις επιχειρήσεις, παράλληλα, δηλώνει ότι έχει υποστεί και απώλεια πελατών, ενώ σε άλλα 140 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η αντίστοιχη ζημία που υφίστανται οι ίδιες επιχειρήσεις, λόγω του κλεισίματος των Τεμπών.

Το 83% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι οι κινητοποιήσεις επηρέασαν «Πολύ» (36%) ή «Αρκετά» (47%) , ενώ μόλις το 17% δηλώνει ότι επηρεάστηκε «Λίγο». Το 1% δεν απαντά ή δεν έχει κάποια εκτίμηση.

Σε αριθμούς, η παραπάνω εικόνα «μεταφράζεται» ως εξής:

- Καμία επιβάρυνση δηλώνει το 8% των επιχειρήσεων του δείγματος

- Μέχρι και 1.000 ευρώ επιβάρυνση αναφέρει το 8%

- Από 1.001 μέχρι και 5.000 ευρώ επιβάρυνση αναφέρει το 16%

- Από 5.001 μέχρι και 10.000 ευρώ επιβάρυνση δηλώνει το 27%

- Από 10.001 μέχρι και 25.000 ευρώ επιβάρυνση δηλώνει το 7%

- Από 25.001 μέχρι και 50.000 ευρώ επιβάρυνση αναφέρει το 8%

- Από 50.001 μέχρι και 100.000 ευρώ επιβάρυνση υφίσταται το 3%

- Από 100.001 μέχρι και 500.000 ευρώ επιβάρυνση αναφέρει το 1%

- Πάνω από 500.000 ευρώ επιβαρύνθηκε το 1% των επιχειρήσεων του δείγματος

- Το 22% των ερωτώμενων δηλώνει ότι δεν έχει εκτίμηση της επιβάρυνσης, που έχει υποστεί η επιχείρηση ή δεν απαντά στη συγκεκριμένη ερώτηση.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία και δεδομένου ότι η μέση επιβάρυνση ανά επιχείρηση φτάνει τις 20.000 ευρώ, οι επιπτώσεις για το σύνολο των μελών του ΕΒΕΘ αγγίζουν, μέχρι στιγμής, τα 440 εκατ. ευρώ. (Ως συνολική επιβάρυνση θεωρείται η απώλεια τζίρου, η επιβάρυνση του μεταφορικού κόστους, οι ρήτρες υπερημερίας κτλ.)

Περίπου μία στις τρεις επιχειρήσεις (σε ποσοστό το 31%), μάλιστα, αναφέρει ότι υπέστη απώλεια πελατών και ακύρωση παραγγελιών από πελάτες, λόγω των καθυστερήσεων και της αδυναμίας έγκαιρης παράδοσης των προϊόντων της.

Προορισμοί

Σε σχέση, ειδικότερα, με τους προορισμούς προϊόντων και εμπορευμάτων, που παρουσίασαν τα σημαντικότερα προβλήματα, από το εσωτερικό της χώρας οι περισσότερες αναφορές αφορούν την Κεντρική - Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (60%) και τη Νότια Ελλάδα (57%). Ακολουθούν Κεντρική Ελλάδα (56%) και Δυτική Μακεδονία - Ηπειρος με 33%.

Από τους προορισμούς του εξωτερικού, τα σημαντικότερα προβλήματα εμφανίζονται στη διαδρομή μέσω Βουλγαρίας 35%, μέσω Ηγουμενίτσας 17%, μέσω εναλλακτικών τρόπων (λιμάνια, αεροδρόμια κτλ.) 11% και μέσω Σκοπίων 12%, ενώ μικρότερες αναφορές καταγράφονται για τις διαδρομές μέσω Αλβανίας 6% και Τουρκίας 10%.

Β.Β.

Το κλείσιμο των Τεμπών

Στην έρευνα καταγράφονται και οι επιπτώσεις στις επιχειρήσεις από το κλείσιμο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Αθήνας στο ύψος των Τεμπών, λόγω των κατολισθήσεων.

Το 75% δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί, ενώ αρνητική απάντηση έδωσε το 22% των ερωτώμενων.

Επιβάρυνση από 2.001 μέχρι και 5.000 ευρώ δηλώνει το 17%, από 5.001 μέχρι 10.000 ευρώ το 17%, από 1.001 μέχρι και 2.000 ευρώ το 11%, από 501 μέχρι 1.000 ευρώ το 7%, από 10.001 μέχρι και 20.000 ευρώ το 7%, πάνω από 50.000 ευρώ το 6%, από 20.001 μέχρι και 50.000 ευρώ το 5%, μέχρι και 500 ευρώ το 3%, ενώ δεν υπήρξε επιβάρυνση για το 5% των ερωτηθέντων και «δεν ξέρω/ δεν απαντώ» δήλωσε το 22%. Συνολικά εκτιμάται ότι η ζημία αγγίζει τα 140 εκατ. ευρώ.

Επίσημη διαδικασία αποφάσισε η Ε.Ε.

Στο μικροσκόπιο και πάλι οι ενισχύσεις στους αγρότες


Βρυξέλλες

Επίσημη διαδικασία έρευνας για τη συμβατότητα με την κοινοτική νομοθεσία των κρατικών αποζημιώσεων ύψους 425 εκατ. ευρώ που καταβλήθηκαν στους Ελληνες αγρότες το 2008 και 2009 ανακοίνωσε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σύμφωνα με την πάγια κοινοτική πρακτική, η ανακοίνωση επίσημης διαδικασίας έρευνας σημαίνει ότι η Κομισιόν είναι πεπεισμένη ότι οι αντισταθμιστικές πληρωμές δεν είναι συμβατές με τη Συνθήκη.

Η χθεσινή απόφαση αφορά στις αντισταθμιστικές πληρωμές που καταβλήθηκαν από τον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ) κατά τη διάρκεια των ετών 2008 και 2009.

Οι πληρωμές καταβλήθηκαν από τον ΕΛΓΑ για τις ζημιές που προκλήθηκαν στη φυτική παραγωγή κατά τη διάρκεια των καλλιεργητικών περιόδων 2007 και 2008.

Το ασφαλιστικό καθεστώς του ΕΛΓΑ είναι υποχρεωτικό και περιλαμβάνει και τους φυσικούς κινδύνους. Στους δικαιούχους αυτού του συστήματος ασφάλισης επιβάλλεται ειδική ασφαλιστική εισφορά υπέρ του ΕΛΓΑ.

Κατόπιν προκαταρκτικής εξέτασης αυτών των ενισχύσεων, η Επιτροπή κρίνει ότι οι αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν από τον ΕΛΓΑ το 2008 και το 2009, στο πλαίσιο του συστήματος υποχρεωτικής ασφάλισης, δεν αποκλείεται να συνιστούν κρατικές ενισχύσεις.

Με βάση τις πληροφορίες που διαβιβάστηκαν από την Ελλάδα, η Κομισιόν αμφιβάλλει εάν αυτές οι ενισχύσεις μπορούν να θεωρηθούν συμβατές με τις εφαρμοστέες διατάξεις σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις.

Η Επιτροπή αποφάσισε, κατά συνέπεια, να εξετάσει λεπτομερώς κατά πόσον τα εν λόγω μέτρα συνιστούν ενισχύσεις ασυμβίβαστες με την εσωτερική αγορά, κινώντας την επίσημη διαδικασία έρευνας, η οποία προβλέπεται στο άρθρο 108 παράγραφος 2 της Συνθήκης της Ε.Ε.

Η έναρξη της επίσημης διαδικασίας έρευνας θα δώσει τη δυνατότητα αφενός στην Επιτροπή να συγκεντρώσει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται προκειμένου να αξιολογήσει τις ενισχύσεις και αφετέρου στα ενδιαφερόμενα μέρη να παρουσιάσουν τις παρατηρήσεις τους.

Καλείται τώρα η κυβέρνηση εντός προθεσμίας ενός μηνός να υποβάλει τις παρατηρήσεις της σχετικά με την εν λόγω απόφαση της Επιτροπής. Στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα δημοσιευτεί περίληψη της απόφασης της Επιτροπής, με την οποία θα καλούνται οι ενδιαφερόμενοι τρίτοι να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους, οι οποίες θα διαβιβαστούν εν συνεχεία στην ελληνική κυβέρνηση.

Σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι ενδείξεις που έχει η Κομισιόν μέσα στους 2-3 μήνες, τότε θα κληθεί η κυβέρνηση να προχωρήσει στην ανάκτηση των 425 εκατ. ευρώ από τους Ελληνες αγρότες. Σε αντίθεση περίπτωση θα υπάρξει προσφυγή εναντίον της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Σε θέματα ανταγωνισμού η Επιτροπή είναι κυρίαρχη, δηλαδή τα κράτη-μέλη μπορούν να αμφισβητήσουν απόφασή της μόνο στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Σχετικά με τη χρονική στιγμή της λήψης της απόφασης, δηλαδή σε μια περίοδο που οι αγρότες βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, πηγές της Κομισιόν αναγνώριζαν ότι δεν είναι η καλύτερη, αλλά επισήμαιναν ότι εντός των επόμενων εβδομάδων η επίτροπος για τη Γεωργία, Μάριαν Φίσερ-Μπόελ, αποχωρεί από τη θέση της και ήθελε να κλείσει αυτή η εκκρεμότητα, δεδομένου ότι το θέμα εξετάζεται από τις κοινοτικές υπηρεσίες για περισσότερο από 6 μήνες.

Κομισιόν: Ελλιπής η ενημέρωση για το κλείσιμο των δρόμων

Ανεβάζει τους τόνους στο θέμα των αποκλεισμών των αυτοκινητόδρομων από τους Ελληνες αγρότες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία επιρρίπτει ευθύνες στην κυβέρνηση για τους χειρισμούς της σε ό,τι αφορά το σκέλος της ενημέρωσης των άλλων κρατών-μελών και την παροχή πληροφοριών στις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Κομισιόν, η κοινοτική νομοθεσία είναι απολύτως ξεκάθαρη ως προς τις υποχρεώσεις που είχε η ελληνική κυβέρνηση, η οποία γνώριζε πολύ καλά ότι θα υπάρξει μέσω των αποκλεισμών αυτοκινητόδρομων παρεμπόδιση της ελεύθερης διακίνησης αγαθών και παροχής υπηρεσιών.

Οπως είπε, η κυβέρνηση όφειλε να έχει ενημερώσει πριν ξεκινήσουν οι κινητοποιήσεις τόσο τις Βρυξέλλες όσο και τις άλλες κοινοτικές χώρες για την κατάσταση και να βρει εναλλακτικές λύσεις για την απρόσκοπτη κυκλοφορία των αγαθών και των υπηρεσιών. Για παράδειγμα, όφειλε να προτείνει έγκαιρα παρακαμπτηρίους οδούς για τη διακίνηση, ανέφερε.

Ο εκπρόσωπος κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι δεν απάντησε στις πληροφορίες που ζήτησε την προηγούμενη εβδομάδα η Κομισιόν σχετικά με τι μέτρα σχεδιάζει να λάβει προκειμένου να ξεπεραστεί το πρόβλημα της διακίνησης.

Ερωτηθείς σχετικά με το αν προτίθεται η Επιτροπή να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εναντίον της Ελλάδας, ο εκπρόσωπος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο, προσθέτοντας ότι αυτό που προέχει σήμερα είναι να αποκατασταθεί η ελεύθερη διακίνηση.

Εν τω μεταξύ, εντείνονται οι πιέσεις της Βουλγαρίας, αλλά και της Ρουμανίας, προκειμένου η Επιτροπή να δραστηριοποιηθεί περισσότερο έναντι της Ελλάδας για τον τερματισμό της κρίσης. Χθες, ήρθαν στις Βρυξέλλες Βούλγαροι και Ρουμάνοι εμπειρογνώμονες οι οποίοι προσκόμισαν στις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν και στοιχεία σχετικά για την οικονομική ζημιά που έχουν υποστεί.

Πάντως, οι Βρυξέλλες έχουν καταστήσει σαφές ότι οποιαδήποτε οικονομική διεκδίκηση από την Ελλάδα θα πρέπει να γίνει σε διμερές επίπεδο δεδομένου ότι το θέμα αυτό δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Κοινότητας.

ΝΙΚ. ΜΠ.

ΕΒΕΑ: Η αγορά δεν αντέχει άλλους αποκλεισμούς

«Η αγορά δεν αντέχει άλλους αποκλεισμούς δρόμων, που κοστίζουν πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως» δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, με αφορμή και τα στοιχεία τηλεφωνικής έρευνας, στην οποία προέβησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΒΕΑ σε τυχαίο δείγμα 500 επιχειρήσεων - μελών του, το διήμερο 26 και 27 Ιανουαρίου.

Από την έρευνα, προέκυψε ότι τουλάχιστον μία στις δύο επιχειρήσεις - μέλη του ΕΒΕΑ και συγκεκριμένα 265 από τις 500 που ρωτήθηκαν, αντιμετωπίζουν, ήδη, προβλήματα εξαιτίας των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των αγροτών και των αποκλεισμών των δρόμων.

Σημειώνεται ότι ιδιαίτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι εταιρείες διακίνησης υγρών καυσίμων, οι μεταφορείς φαρμακευτικών προϊόντων για νοσοκομεία και όσοι έχουν δηλώσει συμμετοχή σε εκθέσεις προϊόντων. Επίσης, πολλές εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη μεταφορά των υπαλλήλων τους.

Το πιο σημαντικό πρόβλημα που αναδείχθηκε από την έρευνα είναι οι καθυστερήσεις στη διακίνηση αγαθών και η επιβάρυνση με επιπλέον κόστη μεταφοράς.

Το συνολικό εκτιμώμενο κόστος ημερησίως εξαιτίας των κινητοποιήσεων (μπλόκα) των αγροτών, είναι 20 - 25 εκατ. ευρώ. Επιχειρήσεις λιανικής τροφίμων και άλλων αναγκαίων προϊόντων, τέλος, εκτιμούν ότι από τις αρχές της επόμενης βδομάδας, θα αρχίσουν να παρουσιάζονται ελλείψεις καθότι εξαντλούνται τα αποθέματα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου