Κυριακή 19 Απριλίου 2009

Εντολή για διπλή... καμπάνια


Η Ν.Δ. ζήτησε από τις εταιρείες που συνεργάζεται να ετοιμάσουν προεκλογική «εκστρατεία» και για εθνικές και για ευρωεκλογές«E» 17/4
mail to Εκτυπώστε το Αρθρο Μεγαλύτερα Γράμματα Μικρότερα Γράμματα

Στάση αναμονής, εν όψει της παρέμβασης που προγραμματίζει ο πρωθυπουργός στις 2 Μαϊου, αμέσως μετά την έκδοση του πορίσματος για την υπόθεση Παυλίδη και τη μυστική ψηφοφορία που θα ακολουθήσει στην Ολομέλεια της Βουλής, τηρούν βουλευτές και κυβερνητικά στελέχη.

ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Εντολή για διπλή... καμπάνια

Ουδείς είναι αυτήν την ώρα σε θέση να κάνει ασφαλή πρόβλεψη για τις εξελίξεις. Κανείς δεν αποκλείει το ενδεχόμενο «διπλών εκλογών» στις 7 Ιουνίου και τα μηνύματα που φτάνουν από το Μέγαρο Μαξίμου αφορούν την ανάγκη εκλογικής ετοιμότητας.

Οι περισσότεροι υπουργοί συνδέουν ευθέως τις πολιτικές εξελίξεις με την υπόθεση Παυλίδη και την αντίδραση του πρώην υπουργού, εάν παραπεμφθεί στο ειδικό δικαστήριο.

Ταυτόχρονα, πάντως, όλοι αποδέχονται ότι υπάρχει στη χώρα ένα ιδιότυπο καθεστώς ακυβερνησίας, το οποίο πλήττει ακόμη περισσότερο την εικόνα του ίδιου του πρωθυπουργού.

Κατευθυντήριες γραμμές


Σύμφωνα με πληροφορίες, η εντολή που έχει δοθεί από το Μέγαρο Μαξίμου προς τα στελέχη της Ρηγίλλης αλλά και προς τις διαφημιστικές εταιρείες, με τις οποίες συνεργάζεται η ΝΔ, είναι να προετοιμάζονται και για τα δύο ενδεχόμενα: για «διπλές εκλογές» αλλά και για αποκλειστικά ευρωεκλογές.

Εχουν δοθεί ήδη, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι κατευθυντήριες «γραμμές», καθώς είναι βέβαιον ότι η στρατηγική δεν θα είναι η ίδια εάν ο κ. Καραμανλής ανακοινώσει στις αρχές Μαϊου ότι προσφεύγει στη λαϊκή ετυμηγορία.

Συγκεκριμένα, τα εναλλακτικά σενάρια που επεξεργάζονται αυτήν την περίοδο τα κομματικά στελέχη της ΝΔ και οι επικοινωνιακοί σύμβουλοι και διαφημιστές είναι τα εξής:

Οι εταιρείες


z Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αμέσως μετά το Πάσχα τα πλάνα των διαφημιστικών εταιρειών θα είναι έτοιμα κατά το μεγαλύτερο μέρος τους και αμέσως μετά την παρέμβαση Καραμανλή, η οποία -όπως υποστηρίζουν κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης- θα ξεκαθαρίσει το τοπίο, θα αρχίσει η υλοποίησή τους, αμέσως μόλις εγκριθούν από τον πρωθυπουργό και τους συνεργάτες του.

Είτε στηθούν πάντως δύο κάλπες τον Ιούνιο είτε μία, αυτή των ευρωεκλογών, η ΝΔ θα συνεργαστεί με την MRB στο επίπεδο των μετρήσεων και με τις «Spot Τhomson», «Λεούσης» και «Civitas» στη διαφήμιση και στα κείμενα.

ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ Η ΝΔ ΣΕ ΔΙΠΛΕΣ...


1 Επιλέγει την πόλωση και την γκρίζα διαφήμιση

Σε περίπτωση «διπλών εκλογών», η πολιτική της πόλωσης αποτελεί μονόδρομο για τη ΝΔ. Ο κ. Καραμανλής θα είναι εκείνος που θα ανεβάσει τους τόνους της αντιπαράθεσης με το ΠΑΣΟΚ και η αιχμή της κυβέρνησης θα είναι η σκανδαλολογία. Η τακτική της ανάσυρσης υποθέσεων, όπως αυτές της Siemens και των TOR Μ1, έχει στόχο να πειστούν οι πολίτες ότι «όλοι το ίδιο είναι».

Ως «όπλο» στη μάχη της σκανδαλολογίας είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί η διαγραφή από τα ψηφοδέλτια της ΝΔ του κ. Παυλίδη και των στελεχών που καταγγέλθηκαν ότι ενεπλάκησαν στο σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου.

Παράλληλα, το κυβερνών κόμμα θα επιχειρήσει να μεταφέρει την προεκλογική αντιπαράθεση στο επίπεδο των αρχηγών των κομμάτων, καθώς στη Ρηγίλλης εκτιμούν ότι ο κ. Καραμανλής παραμένει το «ισχυρό χαρτί» της ΝΔ και πως κερδίζει από τη σύγκρισή του με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ.

Εκτός από τα σκάνδαλα, σημαντικό τμήμα της καμπάνιας θα αποτελέσει η οικονομία. Ολα τα διαφημιστικά μηνύματα θα έχουν ως επίκεντρο τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ παράλληλα δεν αποκλείεται να υπάρξει και «γκρίζα διαφήμιση» για το ΠΑΣΟΚ. Να ποντάρει, δηλαδή, η ΝΔ στον φόβο των πολιτών για κυβερνητική αλλαγή αυτήν την περίοδο.

...ΚΑΙ ΣΕ ΜΟΝΕΣ ΚΑΛΠΕΣ


2 Επενδύει στη χαλαρή ψήφο και σε... μικρή ήττα

Σε περίπτωση που διεξαχθούν μόνο ευρωεκλογές, τότε αλλάζει και ο στόχος της ΝΔ, που δεν θα είναι άλλος από τον περιορισμό της διαφοράς σε επίπεδα κάτω του 3%. Η ΝΔ θα επενδύσει πάνω στη χαλαρή ψήφο, θα προβάλει την εικόνα του κόμματος στην Ευρώπη και ο κ. Καραμανλής θα κάνει περιορισμένες δημόσιες παρεμβάσεις, ακριβώς για να μη χρεωθεί ο ίδιος μια μεγάλη ήττα, που παραμένει ένα πιθανό ενδεχόμενο.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πριν από λίγες ημέρες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κ. Ευάγγελος Αντώναρος, έσπευσε να... διορθώσει τον υπουργό Υγείας κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, ο οποίος είχε δώσει χαρακτήρα εφ' όλης της ύλης αναμέτρησης στις ευρωεκλογές. «Στόχος είναι η εκλογή των 22 ευρωβουλευτών της χώρας», είχε τονίσει επί λέξει ο κ. Αντώναρος.

Πρωταγωνιστικό ρόλο θα αναλάβουν σε αυτήν την περίπτωση όχι τόσο τα προβεβλημένα στελέχη της κυβέρνησης και του κόμματος, αλλά οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές και η ατζέντα τους θα είναι -κυρίως- τα ευρωπαϊκά θέματα. Τμήμα της καμπάνιας θα είναι και πάλι η οικονομία, σε συνδυασμό, ωστόσο, με την Ευρώπη και τη διεθνή κρίση.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου