Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009

20091119 Μειωμένες κατά 20% οι τιμές των τουρκικών υποβρυχίων T-2




Μειωμένες κατά 20% οι τιμές των τουρκικών υποβρυχίων T-214 σε σχέση με τα ελληνικά!
Εκτύπωση
E-mail


19-11-2009 13:31:10
Μετά από ένα χρόνο σκληρών και συνεχών διαπραγματεύσεων μεταξύ της γερμανικής εταιρείας HDW και της Τουρκικής Διεύθυνση Αμυντικής Βιομηχανίας ανακοινώθηκε το συνολικό εκτιμώμενο κόστος της ναυπήγησης των 6 υποβρυχίων Τ-214ΤΝ AIP στα τουρκικά ναυπηγεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τουρκικές πηγές η τουρκική πλευρά πέτυχε να μειώσει το αρχικό κόστος κατασκευής των υποβρυχίων κατά 540 εκ ευρώ, κατεβάζοντας το από τα 2,5 δις ευρώ στα 1.960 εκτ.  ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η αρχική συμφωνία για την κατασκευή των υποβρυχίων υπογράφηκε μεταξύ της HDW και της τουρκικής πλευράς τον Ιούλιο του 2008, ενώ στις προθέσεις της Διεύθυνσης ήταν και είναι η όσο το δυνατό μεγαλύτερη εμπλοκή των Τουρκικών εταιρειών όχι μόνο στην ναυπήγηση των σκαφών στα ναυπηγεία του Golcuk, αλλά και στην κατασκευή του εξοπλισμού που αυτά θα φέρουν.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργού Άμυνας της χώρας κυρίου Vecdi Gönül η τουρκική βιομηχανική εμπλοκή θα αγγίξει το 80% της συνολικής αξίας του προγράμματος. Εκτιμάται ότι η μείωση αυτή της τιμής, για την ιστορία η ναυπήγηση των 4 ελληνικών Τ-214ΤΝ AIP που παραγγέλθηκαν σχεδόν πριν μία δεκαετία κόστισε 1,7 δις ευρώ, επιτεύχθηκε λόγω ακριβώς αυτής της επιλογής δηλ. της ενσωμάτωσης τουρκικών υποσυστημάτων.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με αρχικές πληροφορίες στα υποβρύχια πρόκειται να εγκατασταθούν και να ολοκληρωθούν τα ακόλουθα τουρκικά συστήματα. Το σύστημα ESM ARES-2NS της κρατικής εταιρείας Aselsan το ραντάρ Alper LPI επίσης της Aselsan, το σύστημα παραπλάνησης τορπιλών BAIT με τα υποσυστήματα του, το Lipsoz (παρεμβολών), και το Eskina (παραπλάνησης).
Το σύστημα δορυφορικών λήψεων, διαχείρισης μάχης και τηλεπικοινωνιών της Aselsan, ενώ τη μηχανολογική σχεδίαση και προσαρμογή του πλοίου στις τουρκικές απαιτήσεις έχει αναλάβει η εταιρεία STM.
Το σύστημα επικοινωνίας μεταφοράς δεδομένων Link11/16 και λογισμικό τηλεπικοινωνιών θα είναι της Milsoft, ενώ η Havelsan πρόκειται να αναπτύξει τον εξομοιωτή εκπαίδευσης του υποβρυχίου και μία νέα έκδοση για τα υποβρύχια, του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης μάχης GENESIS (Gemi Entegre Savaş İdare Sistemi-Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Πολέμου Πλοίου) το οποίο ήδη εγκαθίσταται στις φρεγάτες κλάσης Perry.
Οι κονσόλες πολλαπλών χρήσεων του υποβρυχίου θα είναι της Ayesas, τα υδρόφωνα, οι δοκιμές EMI/ECM, καθώς και το σύστημα ελέγχου ομαλής λειτουργίας μπαταριών ηλεκτροπροώθησης και το σύστημα επιβίωσης πληρώματος θα υλοποιηθούν από το κρατικό ίδρυμα ερευνών TUBITAK-MAM.
Παράλληλα υπό ανάπτυξη βρίσκεται το πρόγραμμα του Εθνικού Sonar αρχικά για τις κορβέτες Milgem, ενώ η τεχνογνωσία που θα αποκτηθεί από αυτό το πρόγραμμα, θα αξιοποιηθεί για την κατασκευή του Sonar για τα νέα υποβρύχια. Ένα ακόμα υπό εξέλιξη πρόγραμμα που σχετίζεται με το πρόγραμμα ναυπήγησης των υποβρυχίων είναι και το Εθνικό Πρόγραμμα Τορπιλών, το οποίο ανέλαβε η εταιρεία Roketsan τον προηγούμενο Σεπτέμβριο.
Μία καινοτομία που θα ενσωματώνουν τα νέα τουρκικά υποβρύχια θα είναι η αξιοποίηση τηλεκατευθυνόμενων υποβρύχιων σκαφών (Barbaros Autonomous Underwater Vehicle (AUV) το οποία έχει αναπτύξει η τουρκική εταιρεία Gates, με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών, τον ανθυποβρυχιακό αγώνα, και τη διεξαγωγή αντιναρκικών επιχειρήσεων.
Φυσικά το μεγάλο ζητούμενο είναι πως τελικά θα μπορέσουν οι τούρκοι να ενσωματώσουν όλα αυτά τα συστήματα και με ποιο κόστος. Αυτό φυσικά θα φανεί στην πορεία και ίσως τελικά το πρόγραμμα να καταλήξει σε μία οικονομική ή τεχνολογική αποτυχία. 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου