Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2009

20091211: Παραίτηση «σήμα κινδύνου» για το μέλλον της Παιδείας

Παραίτηση «σήμα κινδύνου» για το μέλλον της Παιδείας

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Παρασκευή, 11 Δεκεμβρίου 2009 07:00
339 λέξεις, ΠΟΛΙΤΙΚΑ
URL: http://www.naftemporiki.gr/news/redirstory.asp?id=1753794

Με μια λιτή επιστολή του στις αρχές του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο πρύτανης κ. Κίττας ανακοίνωσε χθες την παραίτησή του, η οποία, μετά τη προχθεσινή συναισθηματικά φορτισμένη δήλωσή του για την επίθεση που δέχτηκε από νεαρούς, θεωρείται αναμενόμενη.

Εκκληση προς τους αρχηγούς των κομμάτων, τους λειτουργούς των ΜΜΕ, απηύθυνε ο κ. Κίττας.
Στη δήλωσή του ο κ. πρύτανης μεταξύ των άλλων αναφέρει: «Θα ήθελα να παρακαλέσω όλους εσάς που νοιάζεστε για τα προβλήματα που ταλανίζουν για χρόνια τη νεολαία μας και βεβαίως θα ήθελα, ιδιαιτέρως, να παρακαλέσω τους αρχηγούς των κομμάτων, τους λειτουργούς των ΜΜΕ, την ακαδημαϊκή και γενικά την εκπαιδευτική κοινότητα, να μην ασχοληθείτε για μία ακόμα φορά με το δένδρο και χάσετε το δάσος. Ελάχιστη, ή και καμία, σημασία έχει το τι συνέβη σε μένα προσωπικά.

Ετσι κι αλλιώς εγώ έκανα τις επιλογές μου, σωστές ή λάθος, και πληρώνω γι' αυτές. Από τη στιγμή που 18 ή και 20 χρόνων παιδιά, τα οποία θα μπορούσαν να είναι μαθητές μου ή εγγόνια μου, βιαιοπραγούν και καταστρέφουν το ναό της ελεύθερης σκέψης, το ναό της Παιδείας, εγώ έχω στερέψει, έχω πεθάνει ψυχικά...

Εγώ δεν μπορώ πια να προσφέρω τίποτα παραπάνω. Ευτυχώς όταν είχα ακόμα δυνάμεις, στις 3 Νοεμβρίου 2009, απέστειλα στον πρωθυπουργό και στους αρχηγούς των κομμάτων αναλυτική, ίσως και προφητική, επιστολή για τις θέσεις μου για όλα αυτά που μας πληγώνουν τόσο πολύ.

Τελειώνω με μια ευχή: να μην πάψετε να ασχολείστε με τα προβλήματα της Παιδείας και της νεολαίας μόλις χαμηλώσουν τα φώτα της επικαιρότητας. Δεν θα υπάρξουν πολλές άλλες ευκαιρίες».

Στο μεταξύ πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια πραγματοποιήθηκαν χθες, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της χώρας, με την πανεπιστημιακή κοινότητα να βρίσκεται σε αναβρασμό υπό το φόβο περιστολής του ασύλου.

Ενώ υπό κατάληψη βρίσκεται η Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και οι σχολές του ΕΜΠ και του ΑΠΘ.

Η σύνοδος των πρυτάνεων

Σε μια προσπάθεια να μην προκληθεί περαιτέρω αναταραχή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το προεδρείο της Συνόδου Πρυτάνεων, που αρχίζει σήμερα, στο Λαύριο, εξέδωσε και ανακοίνωση ότι το ζήτημα του ασύλου δεν περιλαμβάνεται στην ατζέντα των συζητήσεων.

Πάντως, η ιδέα για τη σύσταση ειδικού σώματος που θα φρουρεί τα πανεπιστήμια, ενός είδους «πανεπιστημιακής αστυνομίας» δηλαδή, βρίσκει αρκετούς πρυτάνεις σύμφωνους.


Σχόλιο
Με ψηφοθηρία για τα πανεπιστημιακά αξιώματα δεν γίνεται παιδεία. Ο ΑΓΠ εξασφάλισε την διάλυση της παιδείας με τα τερτίπια του.
ΣΓΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου