Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009

20091204 Τα προβλήματα από τη διάλυση του ΥΕΝ παραμένουν

Τα προβλήματα από τη διάλυση του ΥΕΝ παραμένουν
Τα προβλήματα από τη διάλυση του ΥΕΝ παραμένουν
Αυτή τη στιγμή ένας μεγάλος αριθμός πρακτικών ζητημάτων παραμένει χωρίς λύση. Το Λιμενικό Σώμα δεν έχει αρμοδιότητες να τα επιλύσει, ενώ μεγάλη καθυστέρηση παρατηρείται στην τοποθέτηση γενικού γραμματέα για τα θέματα της ναυτιλίας 

"Η" 4/12

Της Αγγελικής Καλλή

Η ναυτιλία βρίσκεται στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο επιλέχθηκε η ένταξή της στο υπουργείο Οικονομίας - Ναυτιλίας, επανέλαβε χθες η υπουργός Λ. Κατσέλη σε ομιλία της, στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο του Capital Forum.

Ωστόσο, στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη απαισιοδοξία για τη λειτουργία του νέου σχήματος.


Αρμοδιότητες 
Όπως έλεγαν χθες στην «Η» επιχειρηματίες του κλάδου, αυτή τη στιγμή ένας μεγάλος αριθμός πρακτικών ζητημάτων παραμένουν χωρίς λύση. Το Λιμενικό Σώμα δεν έχει αρμοδιότητες να τα επιλύσει, ενώ η μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στην τοποθέτηση γενικού γραμματέα για τα θέματα της ναυτιλίας επιτείνει τα προβλήματα που δημιουργούνται καθημερινά.

Εκείνο το οποίο διαπιστώνεται από πολλούς επιχειρηματίες του κλάδου είναι επίσης η απουσία πολιτικής σε θέματα όπως, για παράδειγμα, η ακτοπλοΐα. Ο μεγάλος αυτός κλάδος αναζητά σε ποιο φορέα μπορεί να αναφέρει τα προβλήματά του, ποιος θα ρυθμίσει εκκρεμότητες που ανακύπτουν με δρομολογιακές συνδέσεις ορισμένων νησιών, ποιος έχει την ευθύνη για τα νέα πλοία που θα πρέπει να δρομολογηθούν στην ακτοπλοΐα.

Ολες αυτές οι εκκρεμότητες προκαλούν ένα αίσθημα, όπως έλεγαν οι ίδιοι επιχειρηματίες, αδιεξόδου, στο οποίο δεν είναι ορατό ένα χρονοδιάγραμμα επίλυσης. Ορισμένοι πιστεύουν ότι στο τέλος θα γίνει αντιληπτό πως αυτό το νέο σχήμα δεν μπορεί να λειτουργήσει όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί και εκτιμούν ακόμα ότι το υπουργείο Ναυτιλίας καταργήθηκε χωρίς να έχει γίνει απόλυτα αντιληπτό πώς θα αναπληρώνονταν οι λειτουργίες του.

Σε πολλές περιπτώσεις οι επιχειρηματίες της ναυτιλίας είναι πεπεισμένοι ότι πρέπει να επανασυσταθεί το υπουργείο Ναυτιλίας στη μορφή που είχε, διότι στην αντίθετη περίπτωση τα προβλήματα που τώρα επιλύονται από κεκτημένη ταχύτητα θα διογκωθούν. Ιδιαίτερα αιχμηρά θα είναι αυτά τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα.


Πολλές αλλαγές 
Μάλιστα, αυτή η διαπίστωση προέρχεται από στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών που αρχικά αντιμετώπισαν με νηφαλιότητα αυτή την αλλαγή και με την πεποίθηση ότι σε λίγες μέρες οι εκκρεμότητες αυτές θα τακτοποιηθούν. Υπηρεσιακοί παράγοντες του πρώην ΥΕΝ θεωρούν ότι πρέπει να γίνει ένας μεγάλος αριθμός αλλαγών και διορθωτικών κινήσεων στο ΠΔ με το οποίο κατανεμήθηκαν τα αντικείμενά του, ώστε σταδιακά να επανέλθει η ομαλότητα.

- Αναστάτωση αναμένεται να δημιουργηθεί τη μεθεπόμενη εβδομάδα στα δρομολόγια των πλοίων της ακτοπλοΐας. Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ ? ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ αποφάσισαν χθες να πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία από τα μεσάνυχτα της 16ης Δεκεμβρίου έως τα μεσάνυχτα της 17ης Δεκεμβρίου και να σταματήσουν όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας που θα αναχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου