Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008

Οσμές ... προμηθειών.

Παρασκευή, 28 Νοέμβριος 2008

Γάμος χωρίς …σφαχτά δε γίνεται.


Άρχισε η δίκη, σε δεύτερο βαθμό, του κ. Michel Josserand κορυφαίου στελέχους της γιγαντιαίας γαλλικής εταιρείας Thales Engineering and Consulting (TEAC),για πολλαπλές δωροδοκίες.

Την δυσοσμία από τα όσα ακούγονται στη δίκη δεν μπορούν ούτε τα ….φημισμένα γαλλικά αρώματα να καλύψουν.

Στην πρώτη του κατάθεση, πέραν των άλλων φρικαλέων είχε αναφερθεί και στην χώρα μας. Τόσο για το σύστημα ασφαλείας C4I των Ολυμπιακών Αγώνων όσο και για το άλλο μεγάλο σκάνδαλο-έργο, αυτό του εκσυγχρονισμού των ελληνικών φρεγατών.

Για το πρώτο συγκεκριμένα ανέφερε ότι το 2002-2003 επισκέφθηκε την Ελλάδα πολλές φορές, οπότε και είχε συναντήσεις με τον πρόεδρο της Thales Ελλάδος.

O πρόεδρος του είπε ότι έπρεπε να προβλέψει προμήθεια ύψους 7 με 10% για υψηλά ιστάμενους.

Το έργο διεκδικούσαν η εταιρεία του ,μετέχοντας στην TRS (Thales, Raytheon, AKTΩP κ.ά.), και η SAIC (Motorola, Siemens, Altec, ΔIEKAT κ.ά.).

Δυστυχώς, όπως ανέφερε, η αμερικανική εταιρεία SAIC με την υποστήριξη του ίδιου του..... Nτικ Tσένι, εξασφάλισε το συμβόλαιο. Χάσαμε το συμβόλαιο είπε, επειδή «ποτίσαμε» πολύ χαμηλά, ενώ οι Αμερικανοί «στόχευσαν» ψηλά.

Οι δηλώσεις αυτές του κ. Josserand, είχαν προκαλέσει την μήνη του κ. Παπαντωνίου ο οποίος είχε στραφεί με αγωγή κατά της εφημερίδας Liberation που τις είχε φιλοξενήσει.

Τώρα γιατί δεν είχε στραφεί κατά του ίδιου του κ. Michel Josserand, αυτό …..δεν το γνωρίζω.

Αυτό που γνωρίζω είναι ότι ο κ. Παπαντωνίου (υπουργός Άμυνας το επίμαχο διάστημα) είχε επιλέξει να τοποθετηθεί δημοσίως επί του θέματος με γραπτή του ανακοίνωση (το 2006) λέγοντας ότι δεν υπάρχει κανένα σκάνδαλο τόσο στην υπόθεση του C4I όσο και στο δεύτερο ….έργο που είχε αναφερθεί ο κ. Josserand, αυτό του εκσυγχρονισμού των ελληνικών φρεγατών.

Ο εκσυγχρονισμός αυτός είχε αποφασισθεί το 2003 και αφορούσε έξι ολλανδικής κατασκευής φρεγάτες τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού.

Για να παραταθεί η ζωή των σκαφών αυτών για 10 χρόνια, εκταμιεύθηκαν ...381 εκατ. ευρώ για την «αναβάθμισή» τους. Τα 128 εκατ. που είχαν τότε κατευθυνθεί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έχουν κριθεί από την της Eurojust και την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (ΟLAF) ως παράνομη επιδότηση.

Εάν προστεθούν σε αυτά και 45 εκατ. ευρώ των λεγόμενων «αντισταθμιστικών ωφελημάτων» το συνολικό κόστος εκτοξεύεται στα …….426 εκατ. ευρώ.

Οι αναβαθμίσεις που έγιναν, έχουν κριθεί από τους επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού ως ασύμφορες και ήδη γίνονται τροποποιήσεις προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί όσο είναι δυνατόν το κόστος.

Το πρόβλημα και σε αυτή την περίπτωση είναι οι υπέρογκες προκαταβολές τις οποίες ……συνήθιζε να δίνει το Δημόσιο.

Μάλιστα μεταξύ των πέντε offsets (αντισταθμιστικά ωφελήματα), τα οποία ανέλαβε να φέρει σε πέρας το ολλανδικό παρακλάδι της Thales Eng. & Cons. περιλαμβάνεται και ένα περίεργο «πακέτο», καθώς σε αυτό δεν περιγράφεται με σαφήνεια το χρηματοδοτούμενο έργο.

Συγκεκριμένα ανατίθεται στην εταιρεία να προχωρήσει στην «άμεση επένδυση σε μορφή εκχώρησης κεφαλαιουχικού εξοπλισμού ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ».

Αυτά τα χρήματα δηλαδή προορίζονταν για την κατασκευή ενός έργου το οποίο …….δεν προέκυπτε από πουθενά.

Βέβαια ο κ. Michel Josserand είχε προσθέσει στην πρώτη του κατάθεση ότι η εταιρεία κατέβαλε χρήματα, μεταξύ των άλλων, και για τη διεξαγωγή ενός σημαντικού κοινωνικού γεγονότος στη ζωή πρώην έλληνα υπουργού, ο οποίος είχε ……«βαρύ λόγο» στη διεκδίκηση συμβολαίων στον …..χώρο της Άμυνας.

Η εταιρεία είναι γαλλική. Έδρα …το Παρίσι. Κοινωνικό γεγονός ! Συνεστίαση εννοεί ο κ. Josserand ; Μήπως Βαφτίσια ; ….. ή μήπως κανένα …….γάμο ;

Τι να ψάχνεις τώρα που τα πάντα έχουν παραγραφεί !

Αναρτήθηκε από politis-gr στις 3:01 μμ 19 σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου